Många av Innovationsbrons bolag bland Sveriges hetaste teknikbolag

Sveriges hetaste och mest snabbväxande unga teknikbolag i Sverige under 2011 kommer snart att koras. Det handlar om finalen i årets upplaga av den så kallade 33 listan som tidningarna Ny Teknik och Affärsvärlden står bakom. Bland de 250 bolag som har nominerats har 33 bolag valts ut. Innovationsbron har helt eller delvis investerat i nära en tredjedel av företagen på 33-listan. De vinnande företagen utses på Berns i Stockholm den 17 april.

I år är det femte gången som 33-listan arrangeras. Antalet nominerade företag har ökat stadigt sedan starten. Förra året, 2011, var över 200 företag nominerade. I år har den siffran stigit till över 250 nomineringar. Inför finalen har Innovationsbron rest runt på en Sverige turné tillsammans Ny Teknik och Affärsvärlden och hunnit träffa 400 personer. Nu utses vinnaren på Berns salonger den 17 april.

– Det har varit en fantastisk upplevelse och en spännande resa genom Sverige där vi träffat så många blivande tillväxtföretag. Från Innovationsbron sida känner jag mig extra stolt över att vi har lyckats hitta och finansiera hela 9/33 bolag som nu finns på årets lista, säger Peter Strömbäck, vd på Innovationsbron.

Här är de bolag på årets 33 lista som Innovationsbron stöttat: Absilion, Actiwave, Agricam, DoReMi, Malvacom, Neo technology, Protaurius, Scint-x, och Sensabues.

För mer information kontakta: Maria Qvick, kommunikationschef, Innovationsbron AB, mobil: 0768-808 810 e-post: ggmaria.qvick@innovationsbron.se