Martin Falkevall ny Investment Director på InnovationsKapital inom området Information & Communcation Technology

Report this content

Martin Falkevall har anställts som Investment Director för att arbeta med investeringar inom området Information & Communication Technology (ICT) på InnovationsKapital, ett av Nordens ledande venture capital företag i tidiga faser. Martin Falkevall kommer att vara stationerad vid bolagets Stockholms kontor. Martin Falkevall har 9 års erfarenhet från den Nordiska riskkapitalbranschen och kommer närmast från CapMan/Swedestart. Martin började på Swedestart 1997 som analytiker och blev partner 2000. Därefter förvärvades Swedestart av CapMan och Martin har varit partner på CapMan sedan 2002. Han har civilingenjörsexamen i Teknisk Fysik från Lunds Tekniska Högskola samt ekonomikandidat från Lunds Universitet. Han har jobbat med venture capital-investeringar i teknologisektorn sedan 1997 och har således en omfattande erfarenhet av investeringar i och utveckling av snabbväxande teknologiföretag i tidiga skeden och i expansionsfaser. ”Martin Falkevall tillför en unik erfarenhet av framgångsrika investeringar i tidiga faser inom ICT sektorn och kompletterar vårt team mycket väl”, säger Staffan Ingeborn, Managing Investment Director på InnovationsKapital. Hans kompetens stämmer väl överens med vår strategiska inriktning och fokus och han kommer att spela en viktig roll i vår framtida investeringsutveckling och värdetillväxt”. ”Jag är ser mycket framemot att börja som Investment Director på InnovationsKapital”, säger Martin Falkevall. ”Jag har stor respekt för den affärsmässiga strategi och kompetens företaget har byggt upp under åren, vilka präglas av väl etablerade samarbeten med och åtaganden i de olika portföljbolagen. InnovationsKapital har visat på ett imponerande resultat i tidigare gjorda investeringar och jag är mycket glad att få vara en del av bolaget”. InnovationsKapital grundades 1994 och är idag ett av Nordens ledande venture capital bolag med inriktning på investeringar i tidiga tillväxtföretag. Affärsverksamheten fokuserar på investeringar inom ICT (Information & Communication Technology) och Healthcare & Life Sciences – branscher som växer snabbt och där nordisk forskning är ledande. Det samlade kapitalet förvaltas i fyra fonder med välrenommerade svenska och internationella institutioner som investerare. Stockholm den 30 maj 2006 För vidare information vänligen kontakta: Staffan Ingeborn, Managing Investment Director InnovationsKapital, www.innkap.se Tel: 031-60 91 90 eller 0705 831434 e-mail: si@innkap.se Martin Falkevall, Investment Director InnovationsKapital Tel: 08 - 54 50 14 91 eller 0708-47 73 16 e-mail: mf@innkap.se