Från InnovationsMäklarnas bolagsstämma

Från InnovationsMäklarnas bolagsstämma Från ordinarie bolagsstämman onsdagen den 25 april 2001 noteras bland annat följande: VD:s anförande VD Rolf Tedestedt informerade om resultat och finansiell ställning samt presenterade bolagets tillväxtstrategi. Koncernens förbättrade finansiella ställning möjliggör strategiska förändringar, som att söka samgående med eller förvärv inom bolagets huvudområden, Venture Capital, Corporate Finance och kapitalförvaltning. Disposition av resultatet Stämman beslutade att fördela den disponibla vinsten enligt styrelsens förslag. Ett tidigare villkorat aktieägartillskott om 1.718.800 kronor återbetalas och 2.948.477 kronor balanseras i ny räkning. Styrelsen och arvoden Till styrelseledamöter omvaldes Bengt Wiksén, Gunnar Ekström, Leif Ek, Lennart Lübeck, Lennart Ohlsson, Christer Lindqvist och Rolf Tedestedt. Bolagsstämman beslutade enligt styrelsens förslag att styrelseledamöterna skall erhålla ett arvode om totalt 400.000 kronor att fördelas inom styrelsen. Emission om skuldebrev förenat med avskiljbara optionsrätter till anställda Bolagsstämman beslutade om emission av 800.000 skuldebrev med avskiljbara optionsrätter för ett incitamentsprogram riktat till koncernens anställda och andra nyckelpersoner. InnovationsMäklarna erbjuder helhetslösningar för innovativa teknikorienterade tillväxtbolag och för investerare. Genom att tillföra bolag i tidiga faser kapital samt kompetens, erfarenhet och personligt engagemang skapar InnovationsMäklarna värdetillväxt för aktieägarna. För ytterligare information vänligen kontakta: Rolf Tedestedt (VD) Tel. 08-555 162 00 Mobil: 070-695 34 66 E-Mail: rolf.tedestedt@innovationsmaklarna.se Hemsida:www.innovationsmaklarna.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01610/bit0001.pdf