InnovationsMäklarna förvärvar 1,25 miljoner aktier i Sonesta.

Report this content

Flaggningsmeddelande InnovationsMäklarna förvärvar 1,25 miljoner aktier i Sonesta. InnovationsMäklarna förvärvar 1,25 miljoner aktier av serie B i Sonesta AB (publ) av bolagets huvudägare. I början av januari 2001 deltog InnovationsMäklarna även i en nyemission i bolaget. Nyemissionen riktade sig till InnovationsMäklarnas dotterbolag IM Invest AB. IM Invest tecknade 1.000.000 aktier kontant till kurs 0.90 kronor. InnovationsMäklarna äger efter emission och förvärv totalt 2.945.800 B- aktier. Detta motsvarar 10,3 % av bolagets aktier och 7,5 % av röstetalet. InnovationsMäklarna inriktar sin ventureverksamhet på små onoterade tillväxtföretag inom främst TIME och Bioteknik och bedriver värdepappersrörelse i dotterföretaget IM Finans AB. InnovationsMäklarnas aktie är noterat på Aktietorget och bolaget avser att undersöka möjligheten att notera bolagets aktie på OM Stockholmsbörsens O-lista hösten 2001. För ytterligare information vänligen kontakta: Rolf Tedestedt (VD) Tel. 08-555 162 00 Mobil: 070-695 34 66 E-Mail: rolf.tedestedt@innovationsmaklarna.se Hemsida:www.innovationsmaklarna.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00280/bit0002.pdf