InnovationsMäklarnas styrelse positiva till Affärsstrategernas bud

Report this content

InnovationsMäklarnas styrelse positiva till Affärsstrategernas bud InnovationsMäklarnas styrelse har översiktligt granskat Affärsstrategernas bud till InnovationsMäklarnas aktieägare och är positiva till budet. Styrelsen avser att återkomma när vi tagit del av hela budet. Bolagens verksamhet ligger varandra nära och båda företagen investerar i unga företag med hög teknologisk höjd och besitter betydande kompetens inom tillväxtområden som Informationsteknologi, trådlös kommunikation och Life Sciences. Sammangåendet kan innebära förbättrade möjligheter att utveckla portföljbolag och att attrahera finansiering. Portföljförvaltningen kan effektiviseras och en större verksamhet ger förbättrad överblick och förbättrade möjligheter till synergier och kostnadseffektivitet. Resultatutvecklig, värdetillväxt och därmed även kursutveckling bör bli positiv i ett sammanslaget bolag. Värderingen förefaller spegla en rimlig relation mellan bolagens bedömda substansvärden. Affärsstrategerna är noterade på Stockholmsbörsens O-lista. InnovationsMäklarnas aktieägare får också fördelen av en aktie som är noterad på en större marknadsplats. Information Rolf Tedestedt, VD070-695 34 66 InnovationsMäklarna Box 10090 100 55 Stockholm Besöksadress: Hamngatan 2 Tel. 08-555 16 200 Fax. 08-555 16 201 E-mail: rolf.tedestedt@innovationsmaklarna.se Internet: www.innovationsmaklarna.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/11/20010711BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/11/20010711BIT00180/bit0001.pdf