Auktion med Green Village i Nordstan den 4 september till förmån för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

På söndag arrangerar Green Village en auktion i Nordstan. Ett HTH-kök med vitvaror från AEG till ett värde av 157 000 kronor, bambugolv från WEKLA och LED-belysning från T2B ska utauktioneras. Dessutom auktionerar Volvo ut upplevelsen av att få köra elbil som första privatperson. Pengarna går direkt till Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Under två veckors tid har Green Village genomfört en marknadsföringskampanj i Nordstan. Deras blivande bostadsområde ska börja byggas i slutet av september och blir ett boende med hundraprocentigt miljötänk.

– Istället för att plocka ned produkterna bestämde vi oss, tillsammans med företagen, för att auktionera ut varorna och skänka hela summan till Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Vi har fått stor respons från allmänheten och hoppas att så många som möjligt kommer till auktionen, säger Lars Wååg, försäljnings- och marknadsföringsansvarig på Green Village.

Bambugolvet har ett värde av 10 000 kronor och LED-belysningen är värd 25 000 kronor. Volvo C30 Electric har inte lanserats ännu men på auktionen finns chans att buda på upplevelsen av att bli den första privatpersonen som får köra elbilen.

– Vi på Insamlingsstiftelsen arbetar dagligen med att skapa stimulerande miljöer och positiva stunder som ger barnen nya krafter. Vi är oerhört tacksamma för företagens generösa bidrag, som kommer att göra stor skillnad för många barn, säger Tomas Gedda, fundraising manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.

Vad: Auktion med Green Village

Tid: Klockan 12.00

Plats: Nordstan, Green Villages monter

Lars Wååg, Green Village, tfn: 0738-08 86 55, e-post: lars.waag@green-village.se