Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus först i Sverige – inviger 60 datorer och trådlöst Internet

Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg blir det första sjukhuset i Sverige som kan erbjuda patienterna möjligheten att arbeta, surfa, leka och studera via bärbara datorer och trådlöst Internet. Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg har därför nöjet att bjuda in media till invigningen av sjukhusets nya datorpark, fredag den 10 juni klockan 10.00.

Klockan 10.00 den 10 juni inviger Göteborgs bloggaren Henrik Wallgren de det trådlösa nätverket och de sextio nya datorerna som har köps in av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg. Datorerna gör det möjligt för barnen på sjukhuset att arbeta, surfa, leka och studera direkt från sin sjuksäng.

– Vi på insamlingsstiftelsen har arbetat länge för att få till det här och det bidrar till att skapa stimulerande miljöer och positiva stunder, som ger barnen nya krafter, säger Tomas Gedda, Fundraising Manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.

Barnsjukhuset blir Sveriges första sjukhus som kan erbjuda sina patienter möjligheten att interagera med omvärlden direkt från sjuksängen med hjälp av trådlöst internet och bärbara datorer.

Vad: Invigning av barnsjukhusets 60 datorer
Tid: 10.00 - 11.30
Plats: Drottning Silvias barn och ungdomssjukhus, lekterapin, våning 1
Ackreditering: Linda Joneland, tfn 031 701 33 34, e-post: linda.joneland@perspective.se