Erik Segerstedt spelar in låten ”I talk to the clown” till förmån för Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus

Erik Segerstedt spelar in låten ”I talk to the clown”. Låten är liksom filmen med samma namn skapad av producenten och låtskrivaren Hans Wikkelsö till förmån för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.
– Efter att ha sett filmen blev jag väldigt berörd. När jag fick frågan om jag ville spela in låten kändes det så självklart. Det är det minsta jag kan göra, säger Erik Segerstedt.

Texten till låten är inspirerad av flera intervjuer med barn och föräldrar på sjukhuset”Till clownerna säger jag sånt jag inte vågar säga till mamma och pappa”. Det säger en liten flicka som inte vill göra sina föräldrar ledsna.

– Erik Segerstedt ställde upp i den årliga Barngolfen som arrangeras till förmån för sjukhuset och därför är det extra roligt att han även ville spela in låten, säger Tomas Gedda, fundraising manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

”I talk to the clown” lanseras under vecka 49 och på Barnsjukhusets Facebooksida kan man både se filmen och ladda ned låten för en liten summa. Pengarna går till clownverksamheten på sjukhuset.

– Det här projektet har lagt sig varmare i hjärtat på mig än någonting annat som jag har varit inblandad i tidigare. Jag hoppas att låten och filmen kan få betraktaren att stanna upp ett tag och känna efter, säger Hans Wikkelsö, som själv kom i kontakt med Barnsjukhuset när hans son tidigt i livet hade svåra problem med astma.

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus arbetar dagligen för att skapa trivsamma miljöer och positiva stunder som får tiden att gå lite fortare. Clowner, läkande trädgårdar, musikterapi och bärbara datorer är några exempel på de många projekt som stiftelsen står bakom.

Tomas Gedda, fundraising manager, tfn 0736 88 94 24, e-post: tomas.gedda@vgregion.se
Hans Wikkelsö, låtskrivare och producent, hans@doppio.se, tfn 0705 36 41 75

Bilder för fri publicering, Linnea Jansson, tfn 0706 04 53 31, e-post: linnea.jansson@perspective.se