Invigning av Läkande rum och Erik Segerstedt besöker Barnsjukhuset

Pressinbjudan I: Invigning av Läkande rum på Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus

Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg har nöjet att bjuda in media till invigningen av de Läkande rummen på torsdag 15 december klockan 9.30. Väntrummen och de två behandlingsrummen är utformade av inredningsbyrån Bittra Britta och är designade för att skapa en trygg och lugnande miljö för både barn och föräldrar som vistas på sjukhuset.

– Det har funnits ett behov av att skapa en varm, trygg och inbjudande miljö som får tiden i väntrummen och behandlingsrummen att gå lite fortare, säger Tomas Gedda, fundraising manager för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Totalkostnaden för projektet är 800 000 kronor och två av rummen har finansierats av Stiftelsen Olle Bohlin och Odd Fellow (Brödralägret nr 4 Gothia).

Vad: Invigning av Läkande rum
Tid: 9.30 – 10.30
Plats: Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, Akutmottagningen
Vilka: På plats finns inredningsbyrån Bittra Britta och representanter från Stiftelsen Olle Bohlin och Odd Fellow som kommer att inviga rummen.

Pressinbjudan II: Aktuelle Erik Segerstedt besöker Barnsjukhuset

På fredag 16 december besöker Erik Segerstedt Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Erik är just nu aktuell med låten ”I talk to the clown”. Låten är liksom filmen med samma namn skapad av producenten och låtskrivaren Hans Wikkelsö till förmån för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

– Det känns förstås jättekul att Erik vill besöka Barnsjukhuset och att barnen får chans att träffa honom nu när han precis har spelat in låten, säger Tomas Gedda, fundraising manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Vad: Erik Segerstedt besöker Barnsjukhuset
Tid: 15.00-16.00
Plats: Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, entrén, våning 1

Tomas Gedda, fundraising manager, tfn 0736-889424, e-post: tomas.gedda@vgregion.se