Kändisarna på plats när Barngolfen avgörs på Hills Golfklubb måndagen den 3 juni

Barngolfen är Sveriges största välgörenhetsgolf och arrangeras årligen till förmån för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Årets tävling har samlat fler välkända personer än någonsin tidigare och avgörs den 3 juni på Hills Golfklubb i Göteborg.

Bland årets deltagare märks bland andra Anders Järryd, Erik Segerstedt och Sonja Aldén. Och som vanligt finns några av Sveriges bästa golfare på plats, bland andra barngolfambassadörerna Johan Edfors, Carin Koch och Linda Wessberg.

Tävlingen arrangeras av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus som arbetar för att skapa trivsamma miljöer och positiva stunder för barn som ligger på sjukhus. Läkande trädgårdar, sjukhusclowner, musikterapi och syskonstödjare är några exempel på de många projekt som Barngolfen möjliggör.

– Barngolfen är ett projekt som ger omedelbar effekt och gör en otrolig skillnad för alla barn och vuxna som dagligen kämpar på barnsjukhuset. Vårt mål är att dubbla insamlingssumman från förra året till drygt 2 miljoner kronor, säger Johan Gronowitz, vd för PS Communication i Göteborg, som är ny eventpartner till Barngolfen.

Företagen Ehrenborg och FlexLink är huvudsponsorer till Barngolfen 2013.

Johan Gronowitz, vd för PS Communication i Göteborg, tfn: 0735-11 33 01, e-post: johan.gronowitz@ps-communication.se
Tomas Gedda, fundraising manager för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, tfn: 0736-88 94 24, e-post: tomas.gedda@vgregion.se
Lars Sjögrell, pressansvarig för Barngolfen och vd Perspective Communication, tfn 0702-69 53 00, epost: lars.sjogrell@perspective.se
Linnea Jansson, presskontakt, tfn 0706-04 53 31, e-post: linnea.jansson@perspective.se