KändisGasten besöker Barnsjukhuset

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg har nöjet att bjuda in media tisdagen den 17 september klockan 13.30 då Anton Hysén och Eddy Bengtsson från Lisebergs KändisGasten besöker sjukhuset.

I sommar har Liseberg arrangerat KändisGasten där kändisar för en dag agerade gastar på Lisebergs Spökhotellet Gasten. Alla biljettintäkter i samband med KändisGasten skänker Liseberg till insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.

På tisdag besöker Spökhotellet Gasten tillsammans med Anton Hysén och Eddy Bengtsson Barnsjukhuset för att träffa barnen och visa och berätta vad KändisGasten är.

Liseberg har med sig en check på 65 765 kronor till insamlingsstiftelsen.

– Vi väljer att stödja insamlingsstiftelsen eftersom de arbetar för att underlätta vardagen för alla sjuka barn, oavsett vilken sjukdom de har, och det är helt i linje med våra värderingar, säger Annika Palm, kvalitetschef, med ansvar för stödinsatser, på Liseberg.

Tid: Tisdagen den 17 september klockan 13.30 – 15.00
Plats: Lekterapin, Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus
Vad: Liseberg har med sig sminköser som sminkar barnen (eller en pappa t ex om man inte själv vill) och visar hur man kan förvandlas i teatervärlden. Det kan bli spännande bilder till fotoalbumet…

Scenkostymer finns att kika på, bilder från KändisGasten, Lisebergs personal svarar på frågor från barnen och Anton Hysén och Eddy Bengtsson är med och berättar hur det var att vara gast för en dag på KändisGasten.

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus arbetar dagligen för att skapa trivsamma miljöer och positiva stunder för barn och ungdomar som ligger på sjukhus. Läkande trädgårdar, bärbara datorer, sjukhusclowner och musikterapi är några exempel på de många projekt som insamlingsstiftelsen står bakom.

Tomas Gedda, fundraising manager, tfn 0736-889424, e-post: tomas.gedda@vgregion.se
Bilder för fri publicering kontakta: Linnea Jansson, tfn 0706-045331, epost: linnea.jansson@perspective.se