Möt stjärnorna som ställer upp för Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus

Möt kungligheter, några av Sveriges absolut bästa golfare, välkända artister, idrotts- och medieprofiler, företagare och många andra på ett och samma ställe. Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus har nöjet att bjuda in media till Barngolfen 2011, Sveriges största välgörenhetsgolf, på Hills Golfklubb i Göteborg måndagen den 26 september, med start klockan 09.00. Målet är att Barngolfen 2011 ska spela in över 500 000 kronor.

Barngolfen arrangeras av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg som arbetar för att förbättra sjuka barns livskvalité genom att skapa stimulerande och trivsamma miljöer. Det handlar om att underlätta sjukhusvistelsen och ta till vara på barnens egen energi, det vill säga det friska hos det sjuka barnet.

I samband med Barngolfen finns chansen att göra olika inslag och reportage. Med lite framförhållning kan vi lösa det mesta. Kvällen avslutas med prisutdelning i bankettsalen på Elite Park Avenue Hotel.

Vi (och många fler) kommer: damgolfeliten, TV-profilerna Kristin Kaspersen, Ulrika Nilsson och TV-sportens Jonas Karlsson och Lasse Kronér, som är en av initiativtagarna till Barngolfen, Niklas Strömstedt , Niclas Hjulström, Hans Mosesson, Lill-Babs och Eric Segerstedt är några från kultur- och underhållningsbranschen. Fotbollsprofilerna Anders Limpar, Tomas Brolin, Ralf Edström, Thomas Ravelli finns också på plats.

Vad: Pressinbjudan, Barngolfen 2011
När: Måndagen den 26 september kl. 09.00
Plats: Hills Golfklubb i Göteborg
Ackreditering: Linnea Jansson, linnea.jansson@perspective.se, tfn 0706 04 53 31