NHL-proffset Viktor Stålberg tar med sig Stanley Cup-bucklan och besöker Barnsjukhuset på onsdag

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg har nöjet att bjuda in media onsdagen den 14 augusti klockan 09.30 då hockeyproffset Viktor Stålberg besöker Barnsjukhuset. Viktor vann NHL-slutspelet med Chicago Blackhawks i juni och med sig till Barnsjukhuset har han Stanley Cup-bucklan som är i Göteborg för första gången.

– Det känns fantastiskt att få ta Stanley Cup-bucklan till Göteborg för första gången och det är extra kul att få besöka Barnsjukhuset. Jag har sett vilket oerhört arbete som insamlingsstiftelsen gör för alla barn som kämpar varje dag på sjukhuset. Om jag kan förgylla deras vardag och få dem att tänka på något annat en stund så är det det minsta jag kan göra, säger Viktor Stålberg.

Viktor har tidigare spelat i Barngolfen som är Sveriges största välgörenhetsgolf och som arrangeras årligen till förmån för insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Vad: Viktor Stålberg och Stanley Cup-bucklan besöker Barnsjukhuset
Tid: Onsdagen den 14 augusti klockan 09.30 – 10.30.
Plats: Lekterapin, Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus arbetar dagligen för att skapa trivsamma miljöer och positiva stunder för barn och ungdomar som ligger på sjukhus. Läkande trädgårdar, bärbara datorer, sjukhusclowner och musikterapi är några exempel på de många projekt som insamlingsstiftelsen står bakom.

Bilder för fri publicering kontakta: Linnea Jansson, tfn 0706-045331, epost: linnea.jansson@perspective.se