Unika gåvor från Tiger Woods, Roger Federer, och Alice Cooper med flera till Barngolfen 2012

Flera världsstjärnor har skänkt unika saker till Barngolfen 2012, som är Sveriges största sponsorgolf och som arrangeras av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Auktionen på Göteborgs auktionsverk (www.goteborgsauktionsverk.se) startar idag tisdagen den 28 augusti och avslutas på prisutdelningen efter Barngolfen på Hills Golfklubb måndagen den 3 september.

Nu finns chansen att ropa in några av världens hetaste drivers. I samband med British Open signerade Tiger Woods sin specialgjorda Nike-driver och skänkte den till Barngolfen, förre världsettan Luke Donald gjorde samma sak. Golfentusiasten och klassiske skräckrockaren Alice Cooper passade på att signera sin Cobradriver och skänkte den till Barngolfen när han spelade på Hills i somras i samband med sin turné. Dessa klubbor och mycket annat unikt som skänkts av några av världens största idrottare och världsstjärnor finnas att ropa in på goteborgsauktionsverk.se från och med idag.

– Det är våra fantastiska ambassadörer och världsgolfare, som också finns med på Hills måndagen den 3 september, som jagat in unika föremål till auktionen. I samarbete med Göteborgs Auktionsverk startar vi nu en auktion som vi hoppas ska ge ett rejält tillskott, säger Tomas Gedda, fundraising manager för Insamlingsstiftelsen för Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Pengarna från auktionen, precis som hela överskottet av Barngolfen, går till barnen på Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus. I år är överskottet öronmärkt för att finansiera fler djungelrum på barnakuten. De Läkande Rummen är specialdesignade för att skapa en trygg och lugnande miljö för både barn och föräldrar som vistas där.

Vi (och många fler) spelar Barngolfen 2012:

H.K.H Prinsessan Birgitta och Barngolfambassadörerna Johan Edfors, Carin Koch och Linda Wessberg. Kristin Kaspersen, tv-sportens Jonas Karlsson samt Lasse Kronér, som är en av initiativtagarna till Barngolfen. Barbro ”Lill-Babs” Svensson, Anders Järryd, Magnus Wislander, Anders Limpar, Tomas Ravelli, Louise Karlsson och många fler!

• Lista över alla profiler och världsstjärnor och mycket annat hittar du på www.barngolfen.nu

• Ackreditering till Barngolfen måndagen den 3 september och för bilder och rörligt material för fri publicering kontakta Linnea Jansson, tfn 0706-04 53 31.

Tomas Gedda, fundraising manager, tfn 0736-889424, e-post: tomas.gedda@vgregion.se
Lars Sjögrell, pressansvarig, tfn 0702-69 53 00
www.barngolfen.nu, www.barnsjukhuset.nu