IFS inviger ny Iraksatsning

Stiftelsen IFS Rådgivningscentrum bjuder in politiker, näringsliv och media till startskottet för Irakprojektet! Projektet syftar till att initiera, stärka och vidareutveckla samarbetet bland svensk-irakiska företagare för med deras hjälp öka den svenska exporten till Irak. Många svensk-irakier har goda kontaktytor med sitt hemland vilka kan vara mycket värdefulla i arbetet med att öka den svenska handeln. Förhoppningen är att nå 500 svensk-irakiska företagare som både kommer att erbjudas rådgivning och kontakt med finansiärer. Dessutom kommer aktiviteter att anordnas för att matcha olika företag med passande affärer. Handelsminister Ewa Björling presenterar vad regeringen gör för att öka handeln mellan Sverige och Irak.

Program 17.00 Rafael Bermejo, IFS Ordförande 17:05 Ewa Björling, Handelsminister 17.20 Ahmad Bamerni, Iraks ambassadör 17.30 Maroun Aoun, IFS Vd 18:00 Mingel & Musik med Samar Jabri Dag: 26 januari 2010 Tid: 17.00-18.30 Plats: Subtopia, Rotemannavägen 10, Norsborg Lokal: Loftet Media är välkomna att delta under hela dagen. www.irakprojektet.se