Insite renodlar strategin

Report this content

Insite renodlar strategin Det internationella e-learning och konsultföretaget Insite renodlar sin strategi i syfte att förtydliga och stärka sin positionering. Genom att kombinera kärnkompetenserna sälj- och marknadsutveckling med e-learning, skapas det nya Insite. Insite renodlar sin internationella strategi i syfte att bli den ledande aktören i Europa av "blended solutions", blandade träningslösningar. Företaget är ett internationellt konsult- och e-learningföretag som stödjer och utvecklar organisationer och dess individer inom strategisk försäljning och marknadsföring genom att öka kunskapen och implementera förändringar. Arbetssätten inom tradtionella utbildningsföretag har varit tämligen oförändrade i många år. "Vi ser att vi måste använda nya metoder för att implemetera förändring hos våra kunder", säger Thomas Röckert, VD. "Å andra sidan finns det flera e-learningaktörer, speciellt i Skandinavien, som ställs inför det faktum att e-learning inte löser alla problem för kunden. Det är här som Insite säkerställer kundnyttan genom att kombinera den traditionella träningen med modern teknik och pedagogik", fortsätter Thomas Röckert. Insite ser detta förhållande som en stor chans att dra fördel av bolagets styrka inom e-learning och strategisk sälj- och marknadsutveckling. Insite fokuserar nu på att bättre stödja de internationella globala kunderna. - Insite kommer att använda sin kärnkompetens till att fokusera på de globala företagens sälj- och marknadsfunktioner. - För att ännu bättre säkra implementeringsprocessen hos kunderna, kommer Insite att stärka sina lösningar genom att använda s k "blended solutions", blandade träningslösningar - en kundspecifik kombination av e-learning och traditionella utbildningsmetoder. - Genom att utveckla "e-learning fabrik"-konceptet kommer Insite att snabbare kunna producera kostnadseffektiva e-learning applikationer. Genom att använda skalbara och modulära komponenter anpassade för gällande industristandarder kommer innehållet att vara en integrerad del av kundernas kunskaps- och lärsystem. Såväl styrelse, ledningsgrupp som försäljningsorganisation har förstäkts med drivna och erfarna krafter, i linje med den nya strategin. Strategin inkluderar även en expansion i Europa i form av nya kontor och offensiv rekrytering. "Såväl våra kunder som vi själva har fullt förtroende för vår strategi. Beviset för detta är att vi haft vårt bästa kvartal ett någonsin när det gäller orderingången i år", avslutar Thomas Röckert Om Insite: Insite AB är ett av Skandinaviens ledande konsult- och e- learningföretag. Under de senaste åren har Insite skapat en stark internationell ställning genom förvärv och organisk tillväxt. Företaget med huvudkontor i Göteborg har för nuvarande 70 anställda i Göteborg, Stockholm, Malmö, Barcelona, Oslo, Geneve och Milano. Insite stödjer företag och individer inom sälj- och marknadsfunktionen med att implementera förändring genom avancerade blandade träningslösningar. Detta sker med kundspecifika kombinationer av e- learning, coaching och lärarledda seminarier. Insite är verksamt över hela världen, inom alla större affärsspråk, och driver fullskaliga internationella utbildnings- och implementeringsprocesser. Insite erbjuder skräddarsydd träning för stora internationella företag. Bland några av Insites kunder kan nämnas Tetra Pak, Alfa Laval, Munters, SEB, Nordea, Bank of America, Porsche, Danone, Bvlgari och Volvo. För ytterligare information kontakta: Insite AB: Thomas Röckert, VD Tel: +41 79 200 5274 E-mail: thomas.rockert@insiteint.com Ytterligare information återfinns på www.insiteint.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00330/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00330/bit0002.pdf