Husrundan på Österlen. Nytt visnings- och försäljningskoncept.

När: 21 juli 2017 klockan 11:00
Var: Inspirandas huvudkontor, Stockholmsgården Järrestad, Simrishamn samt på några olika platser på Österlen.

Under Husrundan presenterar vi sex stycken unika hus och tomter på Österlen, helt nya på marknaden. Alla är, eller kommer att bli, totalrenoverade av bygg- och designföretaget Inspiranda. Samtliga hus lämnas till försäljning den 21 juli. Husrundan är ett helt nytt koncept som bygger på ett ett nära samarbete mellan mäklarföretaget Fastighetsbyrån på Österlen, samt Inspiranda, med säte i Simrishamn.

Program

Mellan klockan 11-12 inleder vi på Inspirandas huvudkontor där vi bjuder på smakprov från Österlens lokala mat- och dryckesproducenter. Husrundans koncept, husen samt byggmetoder och materialval presenteras. Runt klockan 12 åker vi ut till husen och tomterna där Fastighetsbyrån öppnar upp för de första exklusiva visningarna. Husen ligger inom en 2 mils radie och ni har möjlighet att åka ut till alla husen eller välja det eller de som är mest intressant för just er. Vi arrangerar gemensamma transporter men ni har även möjlighet att köra själva i er egen takt och ordning.

Bostäderna

Under Husrundan  presenteras sex fastigheter: två hus som är helt färdiga och inflyttningsklara, inredda och med anlagd trädgård; ett hus är i slutskedet av en renovering och kommer att vara färdigt i slutet av sommaren, samt tre hus och tomter som fortfarande är under projektering; fastigheter som kommer färdigställas under första halvan av 2018. Inspirandas genuina stil utgår från husets själ och kännetecknas av en helhet präglad av kvalitet, karaktär och hållbarhet. I de hus som är färdigställda finns även möjlighet att köpa den inredning och möblering som husen visas med.

1. Sommarhuset om ca 120 kvadratmeter med lummig trädgårdstomt, gästhus och garage. Det vitputsade huset ligger på en mysig bygata i en idyllisk Österlenby, några kilometer från Kivik och Vitemöllas stränder.

2. Det gedigna stenhuset i 1 1⁄2 plan, med putsade väggar och linoljemålade, spröjsade fönster. 4 sovrum och stort öppet kök och vardagsrum. Veranda under tak och stor tomt med pool i söderläge. Huset är beläget i utkanten av en gammal kyrkby med cykelavstånd till Simrishamn.

3. Gården från förra sekelskiftet med rymligt boningshus och tegelfasad. Sammanbyggt med f.d. lada som inretts till läckert boende med 6 meters takhöjd i det öppna köket. Stora fönster med milsvid utsikt över Österlenslätten. Trädgård med pool omgiven av terrasser i kalksten och granit. Huset ligger i en by i de södra delarna av Österlen, med närhet till Sandhammarens fantastiska stränder.

4-6. Den renoverade skånelängan och två nybyggda hus, i klassisk Inspiranda stil, är under projektering, beräknas inflyttningsklara under våren 2018. Alla tre fastigheterna har stora, privata tomter, med utsikt över både hav och böljande kullar. De ligger i en äppelodling i utkanten av en by, några kilometer ifrån Kivik.

OSA
Anmälan skickas till info@inspiranda.se eller simrishamn@fastighetsbyran.se. Meddela gärna hur många ni blir.

Hjärtligt välkomna!

Bygg- och designföretaget Inspiranda är en totalentreprenör som sedan 2002 renoverar hus, bygger nya hus i gammal stil, och anlägger trädgårdar i hela södra Skåne – både i egen regi och åt kunder. Ett 50-tal gårdar, villor och fritidshus har genom åren totalomvandlats av Inspiranda. inspiranda.se

Fastighetsbyrån är Sveriges största mäklare av villor, fritidshus och lägenheter. Även på Österlen är Fastighetsbyrån den ledande fastighetsmäklaren med kontor i både Simrishamn, Tomelilla och Ystad.

Taggar: