Insplanet utsedda till Årets Försäkringsförmedlare Sak 2012

På försäkringsbranschens årliga gala Insurance Awards utsågs Insplanet till Årets Försäkringsförmedlare Sak, under rubriken ”Föregångare inom privatförmedling”.

Juryns motivering till Insplanets pris löd: ”Insplanets oberoende förmedling av sakförsäkring till privatpersoner har inneburit en nystart av detta koncept. Under de senaste åren har bolaget vuxit och fått flera efterföljare på den svenska marknaden. Insplanet arbetar målmedvetet för att göra privatförsäkringar lätta att förstå och jämföra. Bolaget har god ekonomi och bra tillväxt. Allt fler privatkunder väljer att göra jämförelser av priser och villkor genom Insplanet.

Branschtidningen Risk & Försäkring arrangerade galan Insurance Awards den 19 april 2012 på restaurang Nalen i Stockholm, i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

-          Vi är väldigt stolta över att ha fått denna utmärkelse, inte minst med tanke på vilka enormt duktiga andra aktörer som också var nominerade, säger Rickard Wilton, VD på Insplanet.

-          På många sätt känns detta som en arbetsseger. Alla våra duktiga medarbetare har bidragit till detta, och vi tackar även våra kunder och partners som leder oss på rätt vägar i hur vi utformar våra erbjudanden, säger Rickard Wilton.

För mer information kontakta:

Rickard Wilton, vd Insplanet
0703 056232, rickard.wilton@insplanet.com

Erik Lif, informationschef Insplanet
0704386828 erik.lif@insplanet.com

Insurance Awards

Insplanet är en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar, lån och elavtal till konsumenter och driver en av Sveriges största jämförelsetjänster inom privatekonomi genom insplanet.com. Bolagets affärsidé är att erbjuda privatpersoner jämförelser, rådgivning och köp av produkter och tjänster inom privatekonomi. Insplanets aktie är noterad på NASDAQ OMX First North. Remium är Insplanets certified adviser.

Insplanet AB (publ) Org.nr. 556567-6227
Grevgatan 34, Box 26 000, 100 41 Stockholm