Kommuniké från årsstämma i Insplanet AB (publ) den 5 maj

Vid årsstämma i Insplanet AB (publ) den 5 maj fastställdes moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för år 2009. I enlighet med styrelsens förslag beslutade stämman att ordinarie utdelning om 1,25 SEK per aktie utgår till aktieägarna för år 2009, 10 maj beslutades som avstämningsdag för utdelning. Beslutades att omvälja ordinarie styrelseledamöterna Peter Ahldin, David Frykman, Sven Hagströmer, Göran Lindén, Daniel Soussan och Göran Stern. Till styrelsens ordförande valdes Göran Lindén. Beslutades om nyval av PricewaterhouseCoopers AB till revisor samt att Magnus Svensson Henryson utses till huvudansvarig revisor. Beslutades om att arvode till styrelsen skall utgå med 220 000 kronor (260 000) att fördelas med 60 000 kronor till styrelsens ordförande, 40 000 kronor till ordinarie ledamöter som ej är anställda i bolaget. Arvode till revisorn skall utgå enligt räkning. Beslutades i enlighet med förslaget i kallelsen att en valberedning skall tillsättas.