Kommuniké från extra bolagsstämma i Insplanet AB (publ) den 27 december 2016

Idag, tisdagen den 27 december 2016, avhölls extra bolagsstämma i Insplanet AB (publ), org. nr. 556567-6227. Den extra bolagsstämman beslutade, med erforderlig majoritet, i enlighet med styrelsens förslag till ändring av bolagsordningen avseende verksamhetsbeskrivningen, för att bättre reflektera bolagets nuvarande strategi och verksamhetsinriktning, där bolaget bland annat avser att utveckla tjänster inom bilägandet och bilaffären.

Protokoll fört vid stämman publiceras på Insplanets hemsida inom två veckor där även övrigt material från den extra bolagsstämman finns tillgängligt.

För ytterligare information, kontakta:
Tomas Jonson
förnamn.efternamn[at]insplanet.com

Insplanet är en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar till konsumenter och driver en av Sveriges största jämförelsetjänster,Insplanet.com. Under varumärket MyLoan erbjuds även jämförelse- och förmedlingstjänster av privatlån och andra privatekonomiska produkter. Insplanets aktie är noterad på NASDAQ OMX First North. Mangold är Insplanets certified adviser.

www.insplanet.com

Mangold Fondkommission AB