Integrums valberedning utsedd inför årsstämman 2024

Report this content

Mölndal, 18 mars 2024 – Integrum (publ) (Nasdaq First North Growth Market: INTEG B) meddelar idag att valberedningens ledamöter har utsetts inför årsstämman 2024.

Enligt den instruktion för valberedning i Integrum AB som antogs på årsstämman den 27 september 2023 ska valberedningen, utöver styrelsens ordförande, bestå av representanter för de tre största aktieägarna per den sista vardagen i januari 2024.

Valberedningen inför årsstämman 2024 har följande sammansättning:

• Oscar Bergman som representant för Swedbank Robur, motsvarande 1,86% av rösterna;
  • Rickard Brånemark, representerande ett eget ägande motsvarande cirka 49,53 procent av rösterna;
  • Anders Hedlund, representerande Nolsterby Invest AB med ett ägande motsvarande cirka 1,04 procent av rösterna; samt
  • Därutöver styrelsens ordförande, Bengt Sjöholm

Anders Hedlund fortsätter som ordförande i valberedningen. Information om valberedningens arbete samt instruktionen till valberedningen återfinns på bolagets hemsida. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2024 samt på bolagets hemsida: www.integrum.se

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen ska göra detta skriftligen, senast den 1 maj 2024, per e-post anders.hedlund@nolsterbyinvest.se eller per brev till bolagets postadress.

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 mars 2024 kl. 16:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Rickard Brånemark, CEO.
Mobil: +46 708 461061
rickard.branemark@integrum.se

Jörgen Svanström, CFO
Mobil: +46 707 349660

E-mail: jorgen.svanstrom@integrum.se

Carnegie Investment Bank AB (publ) är Certified Adviser.

Om Integrum AB

Integrum utvecklar och marknadsför innovativa system för skelettförankrade proteser. Integrums OPRATM Implant System förbättrar livskvaliteten för amputerade genom förbättrad funktion, komfort och mobilitet. Med 20 års erfarenhet från 500 operationer i 14 länder är bolaget idag världsledande inom skelettförankrade proteser för behandling av amputerade. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market.