• Integrum AB/

Ty Hanners utsedd till försäljningschef i USA med fokus på OPRA-implantatsystem för amputerade

Integrum AB (publ), ticker INTEG, det medicintekniska bolaget som tillhandahåller det benförankrade OPRA-implantatsystemet till amputerade, meddelar att Ty Hanners har utsetts till försäljningschef i USA. Han kommer att fokusera på att utöka produktutbudet för OPRA-kirurgisystemet till amputerade. Han tillträder den 14 oktober 2024.

Ty Hanners är en resultatinriktad försäljningsledare med över 20 års erfarenhet inom protes- och ortopedisk implantatindustri. Han kommer senast från en roll som försäljningschef på Willowood Inc. och har tidigare arbetat på Össur och Xtremity, innovativa företag inom proteser och medicinteknik. Ty kommer att fokusera på affärsutveckling, patientrekrytering och organisationsförändring.

"Vi är mycket glada över att välkomna Ty Hanners till Integrum-teamet. Tys ledarskap och tidigare framgångar kommer att ge omedelbara bidrag till våra expanderande produkter och vår kommersiella strategi. Ty är en resultatinriktad ledare med djup förståelse för branschen. Han har bidragit till att utveckla banbrytande teknik inom hälso- och sjukvård och har erfarenhet av O&P-marknaden", kommenterar Jeffrey Zanni, VD för Integrum i USA.

"Jag är mycket imponerad av Integrums portfölj, deras godkända teknologier och kontinuerliga innovation för att förbättra livet för amputerade. Jag är entusiastisk över denna möjlighet att leda det amerikanska försäljningsteamet och driva Integrums framgång", kommenterar Ty Hanners, nationell försäljningschef i USA, Integrum.

För mer information, vänligen kontakta Jeffrey Zanni, VD för Integrum i USA, e-post jeff.zanni@integrum.se

Carnegie Investment Bank AB (publ) är Certified Adviser.

Om Integrum

Integrum är ett börsnoterat företag (Nasdaq First North Growth Market: INTEG B) baserat utanför Göteborg, Sverige, med ett amerikanskt dotterbolag i San Francisco. Sedan 1990 har dess OPRA®-implantatsystem hjälpt till att förbättra livskvaliteten för hundratals personer som är amputerade genom att direkt fästa en protes i benet och muskuloskeletala systemet, och därmed undvika behovet av en hylsprotes. Baserat på osseointegration erbjuder det benförankrade implantatsystemet en rad fördelar, inklusive förbättrad rörlighet och funktion, ökad komfort, minskat tryck, ett stabilt fäste och mer. OPRA®-implantatsystemet godkändes av U.S. Food and Drug Administration (FDA) 2020 och är det enda FDA-godkända benförankrade implantatsystemet speciellt designat för användning av amputerade som finns tillgängligt i USA. Idag fortsätter Integrum att bedriva forskning och utveckling skräddarsydda medicintekniska lösningar i nära samarbete med forskare och kliniker. För mer information, besök https://integrum.se/.