Bysted expanderar med nya kunder

Report this content

Kommunikationsbyrån Bysted AB, som ingår i Intellecta-koncernen, har den senaste tiden plockat in fyra nya kunder, bland annat inom miljöteknikbranschen. Samtidigt växer personalstyrkan med två medarbetare.

– Marknadsläget är fortfarande tufft, och i branschen ser vi ju fler sammanslagningar mellan reklambyråer, men Bysted har en uttalad plan att växa organiskt under 2013 och 2014, säger Bysteds vd Ulrika Wærneman.

De nya kunderna verkar inom vitt skilda områden; Ikaros Cleantech är ett miljöteknikföretag inom spillskyddsområden; Vergic hjälper företag att kommunicera med sina besökare på webben i realtid;Region Blekinge är samverkansorganet för Blekinges fem kommuner och landsting, med vilka Bysted fått ett ramavtal för tjänster inom digital marknadsföring. Den fjärde kunden är Blomsterfén, en nyöppnad slottsbutik på Borgeby Slott med fokus på växter.

De nyanställda medarbetarna är Gabriella Ünal, art director, som tidigare jobbat på Hilanders och varit delägare i Borstahusen, och Jonas Brantefors, projektledare, som närmast kommer från Vurpa.

För mer information kontakta Ulrika Waerneman, vd på Bysted, 070-8702999, ulrika@bysted.se

Bysted har i dag tio medarbetare och ingår i den börsnoterade kommunikationskoncernen Intellecta, där bland annat Hilanders och Rewir ingår.