Ineko - Nordens nya kommunikationsföretag

Report this content

Från och med den 1 september byter Intellecta Infolog och Ekotryck Redners namn till Ineko. Ineko blir ett grafiskt hus för all sorts marknadskommunikation. Den nya verksamheten inom Ineko kommer med sin satsning på breda kunderbjudanden och helhetsansvar i kombination med en produktionsanläggning som hör till de mest moderna i hela Europa att vara en av Sveriges mest kraftfulla grafiska verksamheter.

Den grafiska branschen är hårt konkurrensutsatt och präglad av prispress. I Inekos nya lokaler i Årsta har  därför ca 50 MSEK investerats  i ny ultramodern teknik för att möta kundernas behov - en storsatsning för att alltid ligga i framkant med den senaste tekniken.

- Vi kan nu erbjuda våra kunder helt nya och kraftfulla grafiska lösningar för att öka effekten av deras tryckta kommunikationsinsatser samt möjligheten att stå ut jämfört med sina konkurrenter, säger Johan Stålhäll, vice VD Ineko.

Förändringarna innebär både geografiska omflyttningar och flera olika namnbyten:

Ekotryck Redners och Intellecta Infolog Solna flyttar ihop sina verksamheter i Stockholm till Årsta och byter namn till Ineko liksom verksamheten i Göteborg .

Intellecta Infolog i Falun byter namn till Strålins.

Intellecta Infolog i Nacka byter namn till OnTime.

Bolagen, med totalt 225 medarbetare, omsätter tillsammans ca 380 MSEK.

Logotyper bifogas.

För mer information, kontakta Björn Lindmark, marknadschef på Ineko, tel 010-21 22 110.

Om Intellecta
Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 480 medarbetare på nio orter i Sverige och Danmark. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Taggar: