Dalatrafik väljer Intellecta Infolog för personliga tidtabeller

Report this content

Dalatrafik är första kollektivtrafikföretaget i landet som erbjuder kunderna personliga tidtabeller. De vill underlätta för kunder som fortfarande vill ha en tryckt tidtabell. Nu får de kostnadsfritt en tidtabell med bara sina egna linjer.

Vi valde Intellecta Infolog helt enkelt därför att de är ensamma om att erbjuder en teknisk lösning för alla delar som krävs. Vi hade sett deras lösning för Högskolan i Dalarna som erbjuder eleverna att välja vilken information de vill ha och samtidigt trycka mindre. Precis de argumenten gäller för oss också, så därför har vi utvecklat tjänsten Personliga tidtabeller med Intellecta Infolog. En annan fördel är att vi nu även har kontaktuppgifterna till alla som beställt tidtabeller och kan informera om ändringar och rättelser i kundens personliga tidtabell”, säger Lars Grahn, informationsansvarig på Dalatrafik.

Tillgång till kollektivtrafik är en rättighet för invånarna och en skyldighet för samhället. Därför krävs ett omfattande trafiksystem i landet. I Dalarna är det Dalatrafik som har ansvaret för kollektivtrafiken. Vi ägs till 50 % av landstinget och till 50 % av kommunerna i länet. Vi har inga egna fordon utan driver verksamheten genom avtal med fristående trafikföretag.

”Vi är mycket glada för uppdraget från Dalatrafik. Det visar att vår lösning med personliga kataloger för högskolor och utbildningsföretag även med framgång kan användas inom andra områden”, säger Anders Dekany, försäljningschef Intellecta Infolog

Lars Grahn, informationsansvarig Dalatrafik

Erik Lundgren, säljare Intellecta Infolog

Tel: direkt: 023-77 75 25