VVS-Forum ingår nytt treårsavtal med Intellecta Infolog

Report this content

Tidningen VVS-Forum, som utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen VVS Företagen, ingår ett nytt treårsavtal med Intellecta Infolog. Avtalet gäller för åren 2011–2013 och omfattar tryckeri-, distributions-, kampanj- och lagerhållningstjänster. Kontraktet värderas till cirka 8 miljoner kronor för perioden och blir en förlängning av det samarbete som pågått i över 75 år.

– Vårt samarbete med Intellecta Infolog har utvecklats till en relation som är så mycket mer än en vanlig affärsförbindelse. De har blivit vår nyckelpartner. Förutom tryck, bokbinderi och distribution svarar Intellecta Infolog också för all logistik och lagerfunktion. Vi ser stora fördelar med att ha en partner som erbjuder detta totalåtagande, säger Lars Roselius, administrativ chef och marknadschef på VVS-Forum

Hemligheten bakom kundrelationen med Intellecta Infolog framställs som ett helhetstänkande med fokus på samarbete och innovativa lösningar.

– Trots finanskris och en starkt vikande annonsmarknad är VVS-Forum en mycket lönsam tidskrift. En starkt bidragande orsak till det är att vi var tidigt ute och ställde om till den nya digitala tekniken för att få en effektiv och kvalitativ produktion. Intellecta Infolog har också där initierat unika lösningar, säger Lars Roselius.

För att behålla sin starka position på marknaden har VVS-Forum tillsammans med Intellecta Infolog gemensamt byggt upp rutiner och system för en stor marknadsbearbetning.

– Vet man hur kunden tänker, vilka krav och förväntningar som finns så har man förtjänat ett förtroende från kunden. Har man i praktisk handling visat att man har kompetens inom många områden som en tidningsredaktion behöver; då börjar vi komma hemligheten nära, säger Thord Wallgren vice VD Intellecta Infolog och kundansvarig för VVS Forum.

Intellecta Infologs totala erbjudande var det som till slut fällde avgörandet.

– Vi har under mer än 75 år tryckt tidningen inom Intellecta-koncernen och tidigare hos deras föregångare. Deras höga kvalitetsarbete, punktlighet och servicegrad har stor betydelse för VVS-Forums framgång på marknaden.

För mer information kontakta:

Thord Wallgren, vice VD vid Intellecta Infolog
Tel +46 8 506 288 15, e-post thord.vallgren@intellecta.se

Lars Roselius, administrativ chef och marknadschef vid VVS-Forum
Tel + 46 8 762 75 47, e-post lars.roselius@vvsforum.se

Detta är Intellecta Infolog

Infolog är en komplett producent av produkter och tjänster för skapande, publicering och distribution av information i olika kanaler. Infolog kan via outsourcing - och entreprenadåtaganden ta ett helhetsansvar för informationsflöde, från form, original och publicering via olika kanaler till leverans till slutmottagare. För mer information besök www.intellecta.se/infolog

Taggar: