Flextronics tecknar avtal med Intentia

Flextronics tecknar avtal med Intentia Stockholm, Sverige - Intentia International AB (publ.) (XSSE: INT B) och Flextronics tillkännagav i dag undertecknandet av ett globalt avtal avseende implementation av Movex inom Flextronics Network Services enheter i världen. "Avtalet är utan tvekan strategiskt viktigt för Intentia. Avtalets långtgående omfattning kan, i kombination med de möjligheter det ger oss att erbjuda våra lösningar till Flextronics övriga verksamheter, leda till att Flextronics inom två till tre år blir en av Intentias största kunder i världen. Affären kommer dessutom att på sikt vara betydelsefull för Intentias utveckling i USA och Sydamerika", kommenterar Björn Algkvist, VD Intentia International AB. Flextronics Network Services finns i dag representerade på trehundra platser i fyra kontinenter, och målet är att på kort tid inta positionen som världens ledande leverantör av tjänster inom telekomsektorn. Initialt omfattar avtalet Movexlicenser till ett värde av 18 MSEK som Flextronics Network Services ska implementera för att stödja sina medarbetare inom Service Management. "Vi siktar på att bli världsledande inom vårt segment. Movex representerar det vi kan begära för att skapa ett kostnadseffektivt IT- stöd för vår verksamhet. I avtalet ingår en mobil lösning där våra servicetekniker kommer att köra Movex via handenheter. Intentia är den leverantör som kan visa upp en mobil lösning som kan ge oss en kostnadseffektiv och integrerad lösning", säger Patrik Löfvin, Vice President IT på Flextronics Network Services. "Flextronics kommer att bli en Movex Installation Partner vilket innebär att Intentia tillsammans med Flextronics kommer att erbjuda samtliga företag inom Flextronics koncernen sin kompetens." Avslutar Björn Algkvist För mer information vänligen kontakta: Thomas Ahlerup Patrik Löfvin Informationschef Vice President IT Intentia International AB Flextronics Telefon: +46 8 5552 5766 Mobil: +46 709 65 10 28 Mobil: +46 733 27 5766 e-post: patrik.lofvin@se.flextronics.com e-post: thomas.ahlerup@intentia.se Om Flextronics Flextronics är ett av världens mest vinstgivande leverantörer av service inom elektronisk tillverkning (EMS). Företaget tillhandahåller i dag avancerad ingenjörskonst, design, tjänster inom tillverkning och distribution för ledande originalutrustningstillverkare (OEMs), såsom Cisco, COMPAQ, Hewlett-Packard, IBM, Lifescan, Lucent, Nokia, Philips, Song och WebTV. Flextronics, som har sitt huvudkontor i Singapore fokuserar på att leverera operativa tjänster för teknikföretag. Med förväntade intäkter på 13,1 miljarder USD och cirka 70 000 anställda under räkenskapsåret 2002, är Flextronics ett globalt företag som opererar i 28 länder och fyra kontinenter. Denna globala närvaro ger en överlägsenhet inom tillverkning genom ett nätverk av företag placerade på nyckelmarknader och geografiska platser, som i sin tur erbjuder sina kunder resurser, teknik och kapacitet för att optimera verksamheterna. Flextronics skicklighet i att erbjuda end-to-end driftsservice som innefattar innovativ produktdesign, testlösningar, tillverkning, IT-expertis och logistik har lett till att företaget numera är ledande EMS-försörjare. För vidare information, vänligen besök Flextronics webbplats: www.flextronics.com. Om Intentia Intentia är en av världens ledande leverantörer av systemlösningar för den samverkande ekonomin. Vårt mål är att bli den största leverantören genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom den samverkande ekonomin för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Management (ENM), Supply Chain Management (SCM), Business Performance Measurement (BPM), e-business och Value Chain Collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00170/wkr0002.pdf