Intentia Utnyttjar Bemyndigande

Intentia Utnyttjar Bemyndigande Stockholm, Sverige - Intentia International AB (publ) (XSSE:INT B) meddelar att med stöd av bolagsstämmans bemyndigande har Intentia International AB (publ) genomfört en nyemission av 500.000 aktier som ökar bolagets aktiekapital med 5.000.000 kronor. Syftet med nyemissionen är att finansiera tilläggsköpeskilling relaterad till förvärv av resterande 49 % av Intentia Schweiz samt tidigare meddelat förvärv av bolag, programvara och inventarier från ett konkursbo i Danmark. För ytterligare information, vänligen kontakta: Håkan Gyrulf Ekonomidirektör Intentia International AB (publ) Tel: +46-8-555 258 25 Mobil tel: +46-733 275 825 E-post: hakan.gyrulf@intentia.se Thomas Ahlerup Informationschef Intentia International AB (publ) Tel: +46-8-555 257 66 Fax: +46-8-555 259 99 Mobil tel: +46-733 275 766 E-post: thomas.ahlerup@intentia.se Om Intentia Intentia är en av världens ledande leverantörer av systemlösningar för den samverkande ekonomin. Vårt mål är att bli den största leverantören genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom den samverkande ekonomin för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Management (ENM), Supply Chain Management (SCM), Business Performance Measurement (BPM), e-business och Value Chain Collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/21/20020321BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/21/20020321BIT01000/wkr0002.pdf