Elwira Garman ny HR & Administration Manager hos InterEast

InterEast förstärker både personalavdelningen och ledningsgruppen med Elwira Garman som ny HR & Administration Manager. Målsättningen är att effektivisera och strukturera företagets personalprocesser och stärka InterEast som arbetsplats.

-Att anställa en HR Manager är en del av vår tillväxtplan och Elwiras arbete kommer bestå av att förbättra våra personalrutiner och skapa en ännu bättre arbetsplats, säger Oscar Törnqvist, vd InterEast.

Trafik på nya destinationer och fler större kunduppdrag har lett till ökad tillväxt flera år i rad för InterEast. Personalstyrkan har vuxit i takt med utvecklingen och InterEast har idag 25 anställda på huvudkontoret i Göteborg.

-Mitt fokus kommer att ligga på företagskulturen och min ambition är att lägga allt krut på personalen och hålla full fart framåt för att göra InterEast till den bästa arbetsgivaren inom logistikbranschen, säger Elwira Garman, HR & Administration Manager.

Elwira Garman är utbildad inom försäljning och marknad på IHM Business School och kommer närmast från Förebildarna där hon verkat som Projektledare inom kommunikation. Dessförinnan har hon hunnit med tre år på Oddwork som Talent Manager. Nu blir hon ansvarig för HR och tar även plats i ledningsgruppen.

– InterEast är ett företag där alla bidrar med ett stort engagemang och driv samtidigt som det är en arbetsplats med korta beslutsvägar där bra idéer snabbt kan omsättas i praktiken. Jag upplever att det finns ett tydligt mål om att bli en innovativ aktör i en konservativ bransch, och den resan vill jag vara med och driva på.

– Vi är väldigt glada att kunna välkomna Elwira till teamet, hennes arbete kommer vara en värdefull del av vår fortsatta tillväxtresa, säger Oscar Törnqvist.