InterEast välkomnar ny Head of IT & Engineering

Transport- och logistikföretaget InterEast har förstärkt sitt ledningsteam genom att utse Alexander Zachrisson till Head of IT & Engineering när de fortsätter sitt uppdrag att revolutionera branschen.

InterEast har stadigt utvecklats från att vara ett nischat transportföretag och diversifierat sin portfölj under det senaste decenniet. Flaggskeppsinitiativet i denna transformationsresa är den kommande lanseringen av Elise, en nästa generations bokningsportal. För att leda arbetet som Head of IT & Engineering, valde InterEast Alexander Zachrisson, vars bakgrund inom produktutveckling och ledarskap på Telia gjorde honom till en perfekt match. Han tar över efter Daniel Asplund, som har lagt en stabil grund under de senaste två åren.

Alexander Zachrisson om sin nya roll: "Positionen på InterEast lockade eftersom den erbjuder en mer framträdande roll i ett mindre företag, möjligheten att arbeta med en spännande produkt och de ledningsmässiga aspekterna som en modern teknisk roll medför. Jag ser fram emot att bygga och samarbeta med vårt mångsidiga, engagerade team och att ta vara på alla spännande utmaningar inom verksamhetens innovativa områden. Den här möjligheten var alltför spännande att tacka nej till."

För att positionera InterEast för långsiktig framgång inom den alltmer digitala transportbranschen kommer Alexander att samarbeta tätt med InterEasts ledningsgrupp. Hans expertis inom ledarskap, produktutveckling och digitalisering kommer att vara en framgångsfaktor som tar företaget till nästa nivå.

"Jag är glad att Alexander antagit utmaningen, och på kort tid har han visat sig vara ett värdefullt tillskott till InterEast. Med sin förståelse för hållbart, långsiktigt strategiskt arbete är InterEasts fortsatta tillväxtresa i goda händer," säger Marcus Fagerlund, COO på InterEast.

Christopher Busck
Head of Brand
+46 (0)31-789 48 07
christopher.busck@intereast.se