InterEast växer med nytt kontor i Polen

Under flera års tid har InterEast haft en stark tillväxt med ökad efterfrågan på transportlösningar i Östeuropa. Nu bryter vi ny mark, omfamnar dagens utmaningar och öppnar upp kontor i Kalisz, Polen.

- Polen är en viktig marknad för oss där vi ska växa tillsammans med våra kunder. Med den samlade erfarenheten från våra övriga kontor vet vi att en fysisk närvaro i regionen resulterar i ännu bättre service. För oss är det viktigt med hållbarhet och transparens, vilket vi vässar ytterligare genom lokal närvaro, säger Oscar Törnqvist, VD på InterEast.

Kontoret i Polen drivs av Agnieszka Marciszak som har en gedigen erfarenhet från den skandinaviska transportmarknaden, expresstransporter och inhemsk distribution.

InterEast målsättning är att finnas på platserna där våra kunder behöver oss som mest. Vi vet att en lokal närvaro skapar snabbare problemlösningar då vi har personlig kontakt med leverantörer, kunder och myndigheter. InterEast främsta styrka är leveransprecision. Därför är satsningen med att öppna kontoret i Polen ett naturligt steg för att upprätthålla kvaliteten. Kontoret i Polen drivs i samarbete med InterEasts övriga kontor i Göteborg, Istanbul och Focsani. Detta skapar synergieffekter vilka stärker flertalet rutter inom Europa.

InterEast erbjuder fulla laster, styckegods- och expresstransporter med dagliga avgångar mellan Sverige och Polen. Samtliga transporter sköts av en personlig speditör som hjälper dig som kund hela vägen från upphämtning till leverans. Vill du vara med på vår resa att när vi skapar en mer hållbar och effektiv transportkedja? Hör av dig så berättar vi mer.