Simona i Rumänien: “Jag är väldigt stolt över alla som arbetar här”

Det är verkligen en helt ny dag varje dag för Simona Apreutese, som älskar att starta varje morgon med nya uppgifter och utmaningar. Men arbetsdagarna har också fasta rutiner – en god kopp kaffe sätter igång dagen som sedan avslutas med förberedelser inför nästa.

– Mitt arbete är varierat och omväxlande. Mycket sker i dialog med myndigheter, där jag förbereder tillstånd och representerar InterEast inom olika kontrollinstanser såsom tull-, skatt- och vägmyndigheten, säger Simona Apreutese, manager på InterEast Rumänien.

I rollen som manager på InterEast Rumänien säkerställer Simona trygga leveranser från start till mål. En stor del av arbetet är att representera InterEast gentemot olika myndigheter, så att förarna och godset får en smidig resa och kommer fram i tid. Men hon sköter också mindre problem som kan uppstå längs vägen, som om det skulle vara slut på lagerplatser vid destinationen eller att skrivaren på kontoret inte fungerar.

– Det gör arbetet både spännande och intressant, varje dag är den andra olik. För att hålla kontroll kräver det prioriteringar från min sida och jag avslutar varje dag med att utvärdera dagens arbete och förbereda nästa.

I april är det sex år sedan Simona började arbeta på InterEast Rumänien, innan hon klev upp i rollen som manager var hon Sales Representative. Simona älskar att arbeta med människor, både kollegorna på kontoret och InterEasts olika samarbetspartners och kunder.

– Jag är väldigt stolt över alla som arbetar här, vi har skapat ett team som arbetar bra tillsammans och har alla kundernas bästa framför ögonen. Det känns riktigt bra att komma till jobbet varje dag. Jag har verkligen ingen måndagsångest, snarare måndagslängtan.

Simona vill tillsammans med teamet i Rumänien få kontoret att växa mer framöver, ambitionerna är stora.

– Det kommer bli ett utmanande och intressant år med nya spännande uppgifter. Och dagarna kommer börja på samma sätt – med en stor kopp kaffe och ett leende på läpparna, Simona Apreutese.

Oscar Törnqvist, vd InterEast, 031-69 53 60, oscar.tornqvist@intereast.se

InterEast erbjuder logistiktjänster och godstransporter till och från Östeuropa och Asien, främst till tillverkande företag inom verkstads- och textilindustrin. Företaget har 30 personer anställda i Rumänien, Turkiet och på huvudkontoret i Göteborg, Sverige. InterEast omsätter 120 MSEK och grundades 1992 av familjen Törnqvist som äger och driver företaget. http://www.intereastgroup.com/sv/