• Interface/

PRESSINBJUDAN TILL LANSERINGEN AV WHAT IF -                                         THE NEW INDUSTRIAL MODEL

Välkommen till presentation och lansering av en helt ny affärsmodell den 6 mars i Bryggarsalen

Geanne von Arkel, Head of Sustainable Development på Interface, presenterar rapporten What If där en ny, mer hållbar och lönsam affärsmodell för tillverkande företag presenteras. Rapporten visar hur företag kan nå ökad lönsamhet, nya arbetstillfällen och minskad miljöpåverkan. Modellens tre steg är direkt kopplade till de utmaningar de flesta tillverkande företag står inför idag. Den innehåller även en beräkning på hur stora de ekonomiska och miljömässiga vinsterna skulle bli om modellen applicerades på företag i Europa.

Var: Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12 N

När: 6 mars 15.30

Osa: senast den 3 mars till Prat PR, johanna.stromberg@prat.se, 0854515241

Interface är ett företag som sedan 1994 varit ett av världens främsta företag inom storskalig hållbar produktionsverksamhet. De arbetar för att gå ifrån en traditionellt linjär tillverkningsprocess till att istället skapa ett hållbart sätt att tillverka produkter och bedriva affärsverksamhet.

I sitt arbete har Interface stöd av Det Naturliga Stegets ramverk för strategisk hållbar utveckling. Lanseringen av rapporten sker i samband med en workshop som Det Naturliga Steget håller tidigare under dagen där flera tongivande företag deltar, bland andra TetraPak, Oriflame, Ledarna, ABB, Norrgavel, Houdini Sportswear, Fenix Outdoor, TeliaSonera med flera. Workshopen bygger på intervjuer med ett 30-tal experter på hållbarhet och innovation. Fokus under dagen ligger på hur fler företag kan lyckas med hållbar produktinnovation för att stärka sina affärer och samtidigt skapa en nödvändig samhällsutveckling.

Mer information om workshopen som genomförs under dagen: http://bit.ly/MXsOqM

Mer information om Det Naturliga Steget hittar du här: www.detnaturligasteget.se

Mer information om Interface hittar du här: www.interface.com/sverige

För mer information och osa: