Välkommen till en presslunch med Interface och Michael Pawlyn

Interface bjuder in till en presslunch med den världsledande experten på biomimicry, Michael Pawlyn, tisdagen den 9 februari kl. 11.30 på Stockholm Furniture Fair.

Hur kan vi bygga en ny värld av hållbar skönhet? Hur kan vi bli bättre på att lära av naturen? Kan vi radikalt förändra hur vi använder resurser?

Michael Pawlyn beskrivs som en pionjär inom biomimicry, eller biomimik, som innebär att efterlikna naturen. Pawlyn är bland annat medgrundare av the Sahara Forest Project, som på ett hållbart sätt ska förvandla torra och obebodda områden till grönskande och beboliga platser. Pawlyn är även en internationellt eftertraktad expert och föreläsare inom hållbar innovation och 2011 gav han ut boken ”Biomimicry in Architecture”. Hans TED-talk från samma år har hittills setts av mer än en miljon människor.

Varmt välkommen!

När: 9 februari 2016 klockan 11:30
Var: Interface monter B09:11, Hall B, Stockholm Furniture & Light Fair, Stockholmsmässan i Älvsjö.
OSA: Till Carin Balfe Arbman, tel. 070-633 35 08, carin.balfe-arbman@prat.se

www.interface.com