Publicering av Informationsmemorandum

Interfox Resources AB (publ) kommer som tidigare annonserats att genomföra en fullt garanterad nyemission med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare. Styrelsen i Bolaget beslutade den 30 januari 2017 att under förutsättning av bolagsstämmas godkännande genomföra en garanterad nyemission av aktier med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare. Sådant godkännande lämnades av bolagsstämman den 16 februari 2017.

Interfox Resources AB (publ) offentliggör härmed informationsmemorandum med anledning av företrädesemissionen, för vilken teckningstiden inleds den 27 februari 2017 och avslutas den 17 mars 2017. Memorandumet finns tillgängligt på bolagets och Mangolds respektive hemsidor (www.interfoxresources.se och www.mangold.se) samt på Aktietorgets hemsida (www.aktietorget.se).

I informationsmemorandumet finns följande information som inte är publicerad sedan tidigare:

Sammanfattning av den nuvarande interna bedömningen från BNGs geologer och ingenjörer

BNGs tekniska personal har sedan en tid förberett registrering av preliminära reserver hos GKZ, tillsammans med externa konsulter. På grund av att kommersiella flöden har påvisats finns stora möjligheter att registrera reserver. Avsikten är dock att vänta tills tester av brunn 4 slutförts samt eventuellt efter att 3D-seismik genomförts alternativt efter att en ny brunn borrats. Registrering av reserver hos GKZ innebär att en engångskostnad ska erläggas, varför en sådan åtgärd måste optimeras med BNGs planer i övrigt.

För närvarande arbetar man med två olika scenarier för registrering av reserver i enbart vittringsskorpan samt det just överliggande intervallet. Detta kan ökas om man också slutför tester med goda resultat av de överliggande intervallen som återstår. Man har för närvarande utelämnat devonlagren i reservberäkningarna i avvaktan på en ny brunn, då man med moderna borrmetoder bedömer att man kan påvisa kommersiella flöden även i dessa berglager. Man kunde vid testning påvisa kolväteförekomster i ett stort antal lager, med potentiell tjocklek om totalt cirka 270 meter, men för att uppnå flöden krävs en ny brunn då denna typ av berglager är väsentligt mindre genomsläpplig om man inte finner spricksystemen där kolväten flödar.

Med befintlig data och baserat endast på vittringsskorpan och ett av de överliggande intervallen bedömer man för närvarande att man kan registrera motsvarande 7-12 mmboe utvinningsbara reserver. Detta bedöms potentiellt kunna att ökas med cirka 2 mmboe vid testning av de kvarvarande intervallen. Den bedömda potentialen om 12-16 miljoner ton (93-125 mmboe) utvinningsbara reserver för vittringsskorpan och det ovanliggande intervallet kvarstår som tidigare kommunicerat. Till detta kan komma reserver från de devonska lagren, som beroende på de resultat man kan få och baserat på de data man har erhållit vid tidigare tester samt 2D-seismik bedöms kunna uppgå till 10-20 miljoner ton vätskor olja/kondensat (78-156 mmboe) samt 8-12 mdr m3 gas och totalt för hela licensområdet bedöms då potentialen vara omkring 22-36 miljoner ton olja/kondensat samt 14-23 mdr m3 gas utvinningsbara reserver. Det ska betonas att det på grund av den begränsade datamängden som är tillgänglig finns betydande osäkerheter i dessa siffror och att kommande prospekteringar kan komma att justera dessa siffror både nedåt och uppåt. Dessa bedömningar ska det betonas har alltså gjorts av BNGs egna geologer och ingenjörer i samarbete med externa konsulter och är inte att jämställa med officiella reserver från myndighet eller en Competent Person’s Report (”CPR”).

Slutförande av testerna av brunn 4, 3D-seismik samt borrande av en ny brunn kommer att ge en stor mängd kompletterande data vad gäller t ex depåns storlek och utbredning, porositet, utvinningsfaktor, tjocklek på respektive kolväteförande lager samt fördelning av kolväten på vätskor och gas.

Garantiåtagande

Ett konsortium har genom emissionsgaranti förbundit sig att teckna samtliga aktier i Nyemissionen som eventuellt inte har tecknats med eller utan stöd av Teckningsrätter. Nyemissionen är således till 100 procent säkerställd genom garantier.

Garantikonsortiet består av Connector Corporate Finance AB (6,49 miljoner; ett bolag helägt av Anders Thorsell, Bolagets VD. Connector innehar 46 973 aktier och kommer att teckna sin pro rata-andel i emissionen. Ersättning utgår inte för Connector Corporate Finance AB:s teckningsåtagande för pro-rataandelen), Gabrielsson Invest AB (3,5 miljoner), Dividend Sweden AB (3 miljoner), Gryningskust Holding AB (3 miljoner), Capensor AB (3 miljoner), Trention AB (2,5 miljoner), Mikael Rosencrantz (300 tusen), Jan Pettersson (300 tusen).

Garanterna erhåller en ersättning om 10 procent av det garanterade kapitalet, Connector Corporate Finance AB erhåller dock endast ersättning för den del som överstiger teckningsåtagandet för pro-rataandelen.

Vidare har styrelseledamöterna Anders Thorsell och Jonathan Collins meddelat sin avsikt att vederlagsfritt teckna sina respektive pro rata-andelar i Nyemissio­nen.

Denna information är sådan information som Interfox Resources AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 februari 2017.