Bo på en fyr – tre annorlunda upplevelser i sommar

Report this content

Interhome, som är Europas ledande uthyrare av semesterbostäder, upplever att allt fler svenskar kräver mer än balkonger och solnedgångar för att imponeras av semesterboendet. För att vägleda svenskar som nu sitter och bokar sommarens semester har företaget letat upp och sammanställt tre semesterboenden som verkligen sticker ut i mängden.

Just nu sitter många svenskar och bokar sommarens semesterupplevelser. En trend som vuxit sig allt starkare de senaste åren är att välja boenden som skiljer ut sig, oavsett om det handlar om ett konstnärsloft i New York eller undervattensboende i Västerås.

-       Kanske spelar sociala medier in och sporrar oss att välja boenden som ger många likes och glada kommentarer på Facebook och Instagram, säger Anna Madsen, Skandinavisk försäljningschef på Interhome.

-       Det är många svenskar som hör av sig till oss och ber om råd för att hitta boenden som har det där lilla extra, och därför har vi letat upp tre som sticker ut från mängden.

Tre annorlunda semesterboenden sommaren 2013

1. Fyrtorn i Kroatien
  2. Slott i Bretagne
  3. 1300-talslägenhet i Florens

-       För den historieintresserade kan veckan i 1300-talslägenheten vara årets ögonblick medan det barn som drömt om att vara fyrvaktare nog skulle glömma både glass och sovtider väl på plats vid fyrtornet i Kroatien, säger Anna Madsen.

Läs mer om respektive boende:

Fyr i kroatien
Slott i Bretagne
1300-talslägenhet

För mer information och bilder, vänligen kontakta:

Anna Madsen, Skandinavisk försäljningschef, anna.madsen@interhome.se, 0730 63 63 05

Om Interhome
Interhome är Europas ledande förmedlare av kvalitetssäkrade semesterbostäder. Företaget hyr ut 32 000 hus, lägenheter, lantgårdar och slott i alla prisklasser, belägna i 29 länder.

Moderbolaget, Interhome AG, har sitt säte i Zürich och ägs till 100 % av Hotelplan Holding AG. Detta bolag ägs i sin tur till 100 % av Migros, Schweiz största detaljhandelsföretag, med huvudkontor i Zürich.
Interhomes skandinaviska huvudkontor ligger i Stockholm.