• Interjakt/

Åre Bössmakeri blir Interjaktbutik – och del i samma koncern som Interjakt Östersund och Sollefteå

Report this content

Bolaget Scandinavian Hunting & Outdoor AB fortsätter att växa och ta marknadsandelar i regionen. Nu blir Åre Bössmakeri den tredje Interjaktbutiken i koncernen. Sedan tidigare finns man i Östersund och Sollefteå.

Därmed har man på bara ett år växt till tre butiker och med den nya butiken utanför Åre tar man ett starkt grepp om regionen mellersta Norrland.

– Vi är oerhört stolta att få med Filip Örnerkrans, Stefan Zelei och Åre Bössmakeri i gruppen. Här finns en genuin och enastående kunskap om vapen och jakt. Det blir ett stort mervärde både för våra och Interjakts nationella kunder, säger Kevin Kirk, vd för Scandinavian Hunting & Outdoor AB.

Filip Örnerkrans, som drivit Åre Bössmakeri sedan 1999, är en av Sveriges skickligaste och mest erfarna bössmakare. I Undersåker utanför Åre erbjuder man jakt- och fiskeutrustning samt bössmakeri och annan service.

– Bredare utbud och sortiment och ännu bättre service för våra kunder är några av fördelarna med det nya samarbetet för oss lokalt här i Åre. Sedan hoppas jag att vi ska kunna bidra med expertis och med bössmakeri och service till Interjakts befintliga kunder i Östersund, Sollefteå och i resten av Sverige, säger Filip Örnerkrans.

Även från Interjakt välkomnar man Åre Bössmakeri i Interjakt-gruppen och det faktum att Scandinavian Hunting & Outdoor fortsätter att växa:

– Åre Bössmakeris gedigna kunskap blir ett stort mervärde för Interjakt generellt. Sedan är det glädjande att Scandinavian Hunting & Outdoor, precis som hela Interjaktkedjan, fortsätter att växa, ta marknadsandelar och visa styrka både lokalt och nationellt, säger Jonas Ås, ordförande i Interjaktkedjan, som inklusive Åre Bössmakeri nu har 26 butiker i Sverige och Norge.

För ytterligare information kontakta
Kevin Kirk, vd Scandinavian Hunting & Outdoor AB tfn +46 708-19 13 06, Kevin@interjaktostersund.se
Filip Örnerkrans, tfn +46 702-39 80 04
Jonas Ås, vd Interjakt, tfn +46 738-49 59 75
www.interjakt.com

Interjakt, som är en av Sveriges största jaktkedjor, bildades 1985. Vi är en kedja bestående av flertalet butiker spridda över hela Sverige. Även om storlek och utseende på butikerna varierar så har vi mycket gemensamt. Vi är själva jägare, vi kan jakt och vet vilka krav man ska ställa på bra utrustning för jakt och friluftsliv. Interjakt expanderar kraftigt och har idag 26 butiker i Sverige och Norge.

Taggar: