• Interjakt/

Interjakt Östersund öppnar ny butik i Sollefteå – storsatsar på jakt, fiske och lokala samarbeten

Report this content

Scandinavian Hunting & Outdoor AB.

– Vi ser flera synergieffekter och samordningsfördelar med att driva två butiker i regionen. Bolaget kommer att ha sitt säte i Sollefteå, säger Kevin Kirk.

Den närmaste tiden blir det fullt fokus på att utveckla den tidigare jaktbutikens lokaler plus att man har stora ambitioner att ytterligare stärka lokala samarbeten.
– Precis som i Östersund kommer vi att satsa på jakt, skytte och fiske. Ångermanälven i Sollefteå är ett av Sveriges bästa laxfiskevatten och hit kommer fiskare från när och fjärran. Självklart ska vi erbjuda fiskeutrustning av hög kvalitet. Samtidigt kommer vi att kunna öka utbudet av jaktrelaterad utrustning jämfört med tidigare, säger Kevin Kirk.

Hunting & Outdoor AB, med delägarna Kevin Kirk, Ulf Nilsson och Terje Fagervold, öppnade Interjaktbutiken i Östersund i maj förra året, en butik som redan har blivit mycket uppskattad av kunderna.
– Vårt koncept i Östersund har varit framgångsrikt och vi tror att det kommer att fungera utmärkt även i Sollefteå där intresset för friluftsliv är stort, säger Kevin Kirk.

Från Interjakt välkomnar man att det blir Hunting & Outdoor AB som nu tar över i Sollefteå.
– Östersundsbutiken har snabbt blivit framgångsrik. Bolaget är resursstarkt och har stor branschkunskap, säger Jonas Ås, ordförande i Interjaktkedjan, som nu har 23 butiker i Sverige och Norge.

Kevin Kirk, tfn 070-819 13 06, e-post: kevin@interjaktostersund.se
www.interjakt.com

Interjakt, som är en av Sveriges största jaktkedjor, bildades 1985. Vi är själva jägare och vi kan jakt. Vi vet vilka krav man ska ställa på bra utrustning för jakt och friluftsliv. Interjakt är din lokala jaktfackhandel. Interjaktkedjan har idag 23 butiker i Sverige och Norge.

Taggar:

Snabbfakta

Bolaget Scandinavian Hunting & Outdoor AB, ägare till Interjaktbutiken i Östersund, tar nu över jaktbutiken i Sollefteå. Interjakt Sollefteå blir det nya namnet och man räknar med att öppna lagom till fiskesäsongen i april. Nytt blir också att man kommer att satsa på både jakt och fiske. – Med två jakt- och fiskebutiker på relativt nära avstånd kan vi öka båda servicen och utbudet för våra kunder, säger Kevin Kirk, vd Scandinavian Hunting & Outdoor AB.

Citat

Med två jakt- och fiskebutiker på relativt nära avstånd kan vi öka båda servicen och utbudet för våra kunder.
Kevin Kirk, vd Scandinavian Hunting & Outdoor AB.