CK3 Next Generation

Intermec lanserar ny generation mobila handdatorer

Intermec lanserar en ny generation robusta mobila handdatorer, CK3, vilka erbjuder en av branschens bästa prestanda inom mobildata och en lång batteritid. Intermecs nya handdatorer, CK3X och CK3R, är utvecklade för användning inom distributionscentra, industri och detaljhandel.

Nya CK3X är optimerad för användning inom lagerverksamhet och den perfekta ersättaren för CK3B. Nya Intermec CK3R är lämpad för lättare industri och detaljhandel.

Genom att behålla form och design från tidigare CK3B och kompabilitet till äldre applikationer är uppdateringen till den senaste tekniken, utan extra investeringar i varken laddare, dockningsstation eller nya handtag till skannern, enkel att genomföra.

Optimerad prestanda
De två nya modellerna använder en 1GHz OMAP-mikroprocessor, vilken optimerar enheternas prestanda och ger dem en ökad batteritid. Dessutom förenklas arbetet med streckkoder och anpassning till nya branschstandarder som HTML5.

– Intermec CK3X och CK3R är en vidareutveckling av företagets populära CK3B. De två nya handdatorerna möter kundernas krav på ökad produktivitet och flexibilitet och optimerar samtidigt personalens kapacitet", säger Earl Thompson, Intermec Senior Vice President, Mobile Solutions Business Unit.

– Nya CK3-serien är designad för framtiden och därmed ett bra val för kunder som ständigt behöver följa nya krav på datafångst, och framtidssäkra sin leveranskedja, distributionscentral och detaljhandel, fortsätter han.

CK3X är framtidssäkrad genom en mycket anpassningsbar utformning som stöds av den senaste RF-standarden: 802,11 a / b / g / n och Bluetooth-radio, samt en RFID-läsare som tillbehör.

Snabb, uthållig och robust
Intermec CK3X är den idealiska övergången från CK3B. Integrerade streckkodsläsare för standardräckvidd, eller skanning på nära eller långt håll, ger riktigt bra skanningsprestanda på 1D- och 2D-streckkoder. Dessutom är det möjligt att även läsa skadade koder. För ökad effektivitet är skannrarna anpassade för att klara rundstrålande skanning och hög rörelse.

CK3X är robust och klarar fall från 1,5 meter mot ett betonggolv inom alla arbetstemperaturer. Den tillhör de bästa i branschen gällande batteritid, och klarar flera skift i rad utan att användaren behöver byta batteri eller ladda. Den slimmade designen är överlägsen andra robusta produkter på marknaden.

Funktionell och robust design
Intermec CK3R är utvecklad för lätta industrimiljöer och detaljhandel. Det mindre smidiga formatet gör också CK3R till ett bra och ergonomiskt val för butiksmiljöer. Den innehåller den nyutvecklade bildprocessorn EA31 för snabb och korrekt skanning för både 1D och 2D koder. Intermec CK3R klarar fall från 1,2 meter och har dessutom en IP54-tätning mot regn, fukt och damm.

Enhetligt
Både CK3X och CK3R gör övergången från andra handdatorer enkel tack vare Intermecs verktyg CloneNGo. Verktyget gör det lätt att "klona" enhetsinställningar från en enda huvudenhet till ett obegränsat antal enheter.

De nya handdatorerna är dessutom utrustade med operativsystemet Microsoft ® Windows Embedded Handheld, vilket gör CK3X och CK3R kompatibla med ett brett utbud av program från lagerhantering till andra affärskritiska verktyg som utvecklats av Intermec PartnerNet Independent Service Provider (ISV).

Mobila behov
Behovet av robusta mobila enheter med tillförlitlig batteriprestanda, ergonomisk design, säkra informations- och konfigurationsalternativ och stor processorkraft ökar allt mer.

Intermecs nya CK3-serie tillhör nästa generations kraftfulla handdatorer och uppfyller alla dessa egenskaper och de är väl utformade för att stödja moderna mobila system inom såväl lager, logistik, som butiksmiljöer menar David Krebs på VP Mobile & Wireless Practice, VDC Research.

Amerikanska VDC Research Group gör marknadsundersökningar och agerar rådgivare till tekniska chefer världen över. Företagets underlag och värdefulla insikter stödjer deras kunders viktiga strategiska beslut. Företaget är organiserat kring fyra metoder: automatisk identifiering och insamling av data, inbäddade hårdvara, inbyggd programvara och Enterprise Mobility.

På Intermecs YouTube-kanal finns en produktvideo som visar upp funktionerna hos CK3X och CK3R: Klicka här

Ytterligare information:
Pia Clerté, Field Marketing Manager Nordics
Tel. 08-622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Patrik Fredriksson, Country Manager Sweden
Tel. 08-622 06 53, epost: patrik.fredriksson@intermec.com

För mer information besök: www.intermec.se. Du kan även läsa mer på  Intermecs "Trends & Technology blog" eller www.twitter.com/intermec.

Copyright © 2012 Intermec Technologies Corporation. Alla rättigheter förbehållna. Intermec är ett registrerat varumärke som tillhör Intermec Technologies Corporation.

Intermec är ett av världens ledande företag inom utveckling, tillverkning och integrering av system för automatisk datainsamling, Intellitag RFID-system, mobil databehandling, nätverks- och radiokom­munikationslösningar, streckkodsskrivare och etiketter. Intermecs produkter och tjänster används inom industrier världen över för att förbättra produktiviteten, kvaliteten och tillgängligheten i verksamheten. Lokala kontor finns i Stockholm, Köpenhamn och Oslo.

Taggar: