Intermec lanserar marknadens mest flexibla HTML5-webbläsare

Intermec lanserar en ny HTML5-webbläsare som möjliggör utveckling av applikationer som kan köras på iOS, Android och ett flertal av Intermecs tåliga handdatorer. Webbläsaren, en öppen plattformsapplikation, förbättrar effektiviteten i arbetsflöden och erbjuder ökad flexibilitet för mobila arbetare.

Intermecs HTML5-lösning är baserad på WebKit och anpassad för ett flertal av Intermecs handdatorer med Windows Mobile och Windows Embedded.  Webbläsaren stödjer applikationer som körs online (koppling till en webbserver), offline (ingen koppling till en webbserver) eller en kombination av båda.

–  Intermecs nya HTML5-webbläsare erbjuder företag flexibiliteten att utrusta sina mobila arbetare med ett modernt användargränssnitt och den senaste affärslogiken, tillsammans med rätt utrustning för deras arbetsförhållanden och användarkrav, säger Earl Thompson, Intermec Senior Vice President, Mobile Solutions Business Unit.

Earl Thompson fortsätter:

–  Intermecs HTML5-webbläsare erbjuder möjligheten till framtidssäkra applikationer genom att de kan utvecklas och distribueras plattformsoberoende.

Intermecs HTML5-webbläsare för Windows Embedded Handheld är byggd på den senaste Webkit-motorn, precis som iOS och Android. Den kommer förinstallerad, samt licensfri och utan krav på registrering, på Intermecs handdatorer CN50, CS40, CN70, CN70e och CK70 och finns tillgänglig för gratis nedladdning för CK3, CK71 samt CV41. HTML5-applikationer som körs på smartphones och mobila datorer kan nu också köras på dessa tåliga datorer från Intermec, utan att behöva ändras eller skrivas om.

För att effektivisera arbetsflödet kan data lagras lokalt till dess att synkronisering med servern är möjlig, vilket minskar risken att tid går förlorad på grund av dålig täckning. Transaktionsdata kan uppdateras snabbt, vilket ger ett snabbare arbetsflöde. I och med att det råder osäkerhet kring kommande operativsystem ger portering av applikationer till HTML5, eller utveckling av nya HTML5-applikationer, programmerare möjlighet att skapa en enda källkod som kan köras på Windows Mobile, Android och iOS och som erbjuder en säker grund för framtiden.

–  För mig som är utvecklare av banbrytande mobil- och webblösningar för ett antal plattformar, inklusive Intermecs, ger HTML5-stödet på Intermecs enheter en enklare och mer strömlinjeformad produktutveckling, vilket gör att vi kan utveckla en gemensam HTML5-miljö för både konsumentprodukter och tåliga enheter, säger David Judd, Managing Partner på TechLantern.

–  Intermec visar upp en tydlig vision om hur HTML5 kommer påverka marknaden och är på rätt väg när det gäller att skapa nya möjligheter kring den förändring som uppstått sedan introduktionen av konsumentprodukter på marknaden för mobila lösningar på fältet. Deras HTML5-webbläsare erbjuder mjukvaruförsäljare och kunder ett tydligt och lätt sätt att använda tåliga mobila datorer i miljöer med smartphones och surfplattor, säger Eric Klein, senior analytiker inom mobil mjukvara på VDC Research.

Ytterligare information:

Pia Clerté, Field Marketing Manager Nordics
Tel. 08-622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Patrik Fredriksson, Country Manager Sweden
Tel. 08-622 06 53, epost: patrik.fredriksson@intermec.com

För mer information besök: www.intermec.se. Du kan även läsa mer på  Intermecs "Trends & Technology blog" eller www.twitter.com/intermec.

Copyright © 2012 Intermec Technologies Corporation. Alla rättigheter förbehållna. Intermec är ett registrerat varumärke som tillhör Intermec Technologies Corporation. Android är ett varumärke som tillhör Google Inc. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

Om Intermec

Intermec är ett av världens ledande företag inom utveckling, tillverkning och integrering av system för automatisk datainsamling, Intellitag RFID-system, mobil databehandling, nätverks- och radiokom­munikationslösningar, streckkodsskrivare och etiketter. Intermecs produkter och tjänster används inom industrier världen över för att förbättra produktiviteten, kvaliteten och tillgängligheten i verksamheten.

Lokala kontor finns i Stockholm, Köpenhamn och Oslo. För mer information: www.intermec.se

Taggar:

Citat

Earl Thompson, Intermec Senior Vice President, Mobile Solutions Business Unit.