Intermec lanserar sin första robusta handdator för Android och Windows

Intermec, som numera ingår i Honeywell Scanning & Mobility, lanserar handdatorn CN51 med branschens bästa prestanda - företagets första produkt för Android™ eller Windows® operativsystem i samma enhet. Denna flexibla och användarvänliga nästa generations mobila datorlösning är utvecklad för bruk inom vid butiksleveranser, transporter, logistik och fältverksamhet.

-      Med stöd för både Windows och Android visar CN51 vårt innovativa engagemang och vår förmåga att möta behov hos företag med ett globalt arbetsfält, säger Peter Fehl, vice president for global marketing på Honeywell Scanning & Mobility.

CN51s stora multi-touchskärm är läsbar utomhus och har plats för både signaturer och läsning med färre scrollningar vilket bidrar till ökad produktivitet. Intermecs nya handdator är utrustad med den senaste batteritekniken, som räcker ett helt 12-timmars skift eller mer utan avbrott.

Med egenskaper som bland annat en förbättrad processor och area image-teknik är CN51 det perfekta uppgraderingsalternativet från nuvarande CN50. Den nya CN51 är givetvis också kompatibel med befintliga CN50 installationer och tillbehör.

CN51 har en röstkapabel Flexible Network™ Radio, vilket ger flexibiliteten att använda samma enhet på antingen CDMA - eller UMTS trådlösa nätverk i Nordamerika. Möjligheten att byta nätverk under arbetets gång gör att företag med stor, geografiskt spridd arbetskraft kan använda CN51 för att möta förändrade täckningsbehov och säkerställa tillgång till affärskritisk information.

Nya CN51 finns med Intermecs högpresterande kameror för optimal scanning av 1D- och 2D- streckkoder även i miljöer med dåliga ljusförhållanden. Med en rörelsetolerans i särklass och snabb skanning eliminerar CN51 förseningar och förbättrar de anställdas produktivitet.

En 5-megapixels färgkamera i kombination med Intermecs spjutspetsteknik för bildbehandling har flera avancerade funktioner som Mobile Document Imaging (MDI) och Remote Deposit Capture (RDC). MDI-funktionen konverterar snabbt och enkelt pappersdokument i full skala till en elektronisk fil, och med RDC kan betalningar till elektroniska filer genomföras ute på fältet och sändas direkt till back-office funktionen.

Servicelösningar, som Intermecs CloneNGo, gör det enkelt att ”klona” enhetsinställningar till ett obegränsat antal enheter för att snabbt komma igång. Intermec SmartSystems™ Management Console övervakar viktiga funktioner som skanning, kommunikationer och enhetens status, för att förebygga problem som kan påverka verksamheten. Intermecs Medallion Advanced supporttjänster minimerar problem med både nätverkskommunikation och driftstopp.

-
        Även om robusta handdatorer är utformade för att vara mer applikationspecifika än smartphones, blir allt fler är övertygade om att de erbjuder liknande funktionsrika upplevelser som smartphones, säger David Krebs, vice president of mobile & wireless, VDC. Android blir ett allt mer gångbart alternativ för leverantörer av robusta handdatorer som Intermec för att överbrygga denna funktionsklyfta och leverera den kapacitet som partners och kunderna önskar.

-        Kunderna uppskattar leverantörer av mobila datorlösningar med flera plattformar, antingen för att de redan har existerande investeringar i multipla platformar, eller för att de har identifierat en plattform de vill standardisera framöver, säger Ryan Buma, vice president of sales and marketing, Twisted Pair Solutions. Det är därför våra WAVE Mobile Communicator för Push-to-Talk stödjer CN51 mobila robusta datorer.

-       Som del av Intermec PartnerNet ISV-program, har vi gjort omfattande tester av CoPilot Professional GPS programvara på CN51 och har imponerats av dess prestanda, säger Michael Kornhauser, senior vice president, enterprise solutions, ALK Technologies, Inc. Den är ett viktigt tillskott till både våra Windows Embedded Handheld och Android Enterprise lösningar.

För mer information om CN51, besök: www.intermec.com/CN51

Ytterligare information:
Tel. 08-622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Tel. 08-622 06 53, epost: patrik.fredriksson@intermec.com

Presskontakter:
Honeywell
Steven Lane (Trade Media)
Tel: +1 (678) 910-8059
Steven.Lane@Honeywell.com

Informedia Communications AB
Helen Crowe Blomgren
helen.crowe.blomgren@informedia.se

För mer information besök: www.intermec.se. Eller följ oss på www.twitter.com/intermec eller http://www.facebook.com/intermec.

Android är ett av Google registrerat varumärke

Windows är ett av Microsoft registrerat varumärke

Intermec, som numera ingår i Honeywell Scanning & Mobility, är inriktade på leveranskedjans arbetsflödesprestanda. Vi utvecklar ledande lösningar för dataregistrering och informationshantering i samspelet mellan mobila medarbetare, tillgångar och kunder.

Lokalkontor finns i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. För mer information om Intermec, besök www.intermec.se.

Om Honeywell
Honeywell (www.Honeywell.com) är Fortune 100-listat och ledande inom teknik och tillverkning inom en mängd områden. Vi erbjuder flygtekniksprodukter och tjänster; styrteknik för fastigheter, privata bostäder och industri; turboaggregat och prestationsmaterial till kunder över hela världen. Honeywell har sitt säte i Morris Township i New Jersey, USA. Företagets aktier är börsnoterade i New York, London och Chicago. Du hittar fler nyheter och mer information om Honeywell på www.HoneywellNow.com.

Honeywell Scanning & Mobility (HSM) är en del av Honeywells affärsgrupp Motor- och kontrollösningar (ACS). HSM är en ledande tillverkare av högpresterande bild- och laserbaserad maskinvara för dataregistrering, inklusive slitstarka bärbara datorer och streckkodsläsare. HSM har en av de bredaste produktportföljerna för automatisk identifiering och dataregistrering inom branschen. HSM tillhandahåller maskinvara för dataregistrering till företag inom handel, sjukvård samt transport- och logistik som vill förbättra hantering och kundtjänst. Dessutom tillhandahåller HSM avancerad programvara, service och professionella lösningar som hjälper kunderna att hantera data och tillgångar på ett effektivt sätt. HSM:s produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av distributörs- och återförsäljarpartner. För mer information om Honeywell Scanning & Mobility: www.honeywellaidc.com.

Detta meddelande innehåller vissa uttalanden som kan anses vara ”forward-looking statements (uttalanden om framtiden)”, enligt vad som beskrivs i avsnitt 21E i Securities Exchange Act från 1934. Alla uttalanden, förutom uttalanden med historisk grund, som avser aktiviteter, händelser eller utveckling som vi eller vår ledning avser, räknar med, planlägger, tror eller förväntar sig kan eller ska ske i framtiden är uttalanden om framtiden. Sådana uttalanden baseras på vissa antaganden och bedömningar gjorda av vår ledning med bakgrund i deras erfarenhet och deras uppfattning om historiska trender, nuvarande ekonomiska förhållanden och branschförhållanden, förväntad framtida utveckling och andra faktorer som de bedömer relevanta. De uttalanden om framtiden som finns i detta meddelande är även beroende av ett antal relevanta risker och osäkerheter, inklusive men inte begränsat till faktorer som ekonomi, konkurrens, myndigheter och teknik som påverkar vår verksamhet och marknad samt våra produkter, tjänster och priser. Sådana uttalanden utgör inga garantier för framtida prestanda och faktiska resultat, och utveckling och affärsbeslut kan skilja sig från de som förutsågs i sådana uttalanden om framtiden. Vi identifierar de huvudsakliga riskerna och osäkerheterna som påverkar vår prestanda i vårt formulär 10-K och andra dokument hos Securities and Exchange Commission.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

- Med stöd för både Windows och Android visar CN51 vårt innovativa engagemang och vår förmåga att möta behov hos företag med ett globalt arbetsfält.