Äntligen finns InternalCars BegTest-verktyg för husbilar och husvagnar

Ni som arbetar med mobila fritidsfordon kan nu effektivisera och kvalitetssäkra begagnathandeln. Skapa detaljerade testprotokoll som nås online med VDN-fakta samt fukt- och gasolkontroll. Lägg ut ditt testade fordon för försäljning på nätet och få intresserade bud från andra handlare i Sverige.

Det digitala verktyget InternalCars BegTest Pro är den ledande tjänsten för att testa, värdera och handla med personbilar i Sverige. Cirka 1.500 handlare är anslutna och närmare 200.000 bilar hanteras årligen i de digitala affärssystemen.

Nu finns äntligen en anpassad version av InternalCars BegTest Pro för husbilar och husvagnar. Det är samma smidiga funktioner med standardiserade testmetoder och möjlighet att dokumentera fordonet i detalj med foton. BegTest Pro Fritidsfordon är extrautrustat med en mängd områden där husbilar och husvagnar kan dokumenteras rikligt med bilder och fakta inklusive utrustning, kaross, fukt- och gasoltäthet. Viktig information om fordonet hämtas automatiskt från bilregistret.

Verktyget BegTest Pro Fritidsfordon fungerar lika bra i mobilen, surfplattan som i laptopen (PC/Mac). Du kan sömlöst växla mellan de olika enheterna. Börja ett testdokument på kontoret i laptopen och avsluta samma dokument med mobilen i husbilen eller husvagnen. Alla bilder och tester samlas automatiskt i det digitala arkivet, ett per fordon. Du behöver aldrig mer leta i mappar eller telefonens bildgalleri, allt är lätt att nå för dig och kollegor, var som helst i valfri enhet.

När BegTest Pro är ifyllt kan du skicka det till kund och den egna organisationen – även digitalt som PDF-dokkument med klickbara bilder. Det är också enkelt att ta ut den nödvändiga varudeklarationen, VDN, som du kvalitetssäkrat på ett korrekt och säkert sätt.

Eftersom handlarna använder samma standardiserade verktyg är det betydligt enklare att göra en rättvis värdering av inbytesbilarna och i detalj se eventuella skador. På InternalCars Fritidsfordons marknadsplats är det lätt att få in bud på inbytesfordon. Du bestämmer alltid själv om du ska sälja, till vem och vilket bud du accepterar. Fler kontakter och budgivning ökar chansen till en bättre affär – något som både du och kunden tjänar på.

Genom att få in flera bud på husbilen/husvagnen kan du garantera kunden att ni gjort ert bästa för att få ett rättvist värde på inbytesfordonet. Samtidigt blir det lättare att ta emot ett inbyte och parallellt leta upp ett annat begagnat fordon med rätt specifikationer till din kund.
Kunden behöver inte jaga bud hos flera olika handlare då flertalet använder samma system, BegTest Pro Fritidsfordon. Via anläggningskopplingen kan du se om kunden varit på någon av era andra anläggningar och testat eller värderat husbilen/husvagnen.

Besök vår nya sajt och lär dig mer om InternalCars Fritidsfordon och BegTest Pro: https://fritidsfordon.internalcars.com/

Kontaktperson InternalCars

Tel 08-400 11 860, kv.lundin@internalcars.com
Eller maila till support@internalcars.com för att komma igång direkt.

Om InternalCars

InternalCars utvecklar och driver digitala verktyg och affärssystem för att testa, bedöma, värdera, dokumentera och handla med begagnade bilar samt leasingbilar. Bland dessa finns marknadsledande BegTest Pro-verktyget och Handlarbudet.se, motorbranschens egen handelsplats.

Närmare 200.000 fordon hanteras hos över 2.300 anläggningar över hela Sverige, varje år, med de digitala affärssystemen från InternalCars. Cirka 8.000 bilar säljs och köps mellan handlarna för ett årligt värde på över 1,6 miljarder kronor.
Idag är majoriteten av Sveriges större bilhandlare anslutna till InternalCars/Handlarbudet-plattformen. Bland dessa återfinns Hedin Bil, Din Bil, Upplands Motor, Bilia Group, Volkswagen Sverige, Audi Sverige, Bavaria, Holmgrens Bil, BraBil, Möller Bil, Förenade Bil, Toyota Center Metro Gruppen, Motor Trend Toyota, Mercedes Stockholm, med flera.