Fredrik i Täby testade fordon nummer 1 miljon i Handlarbudet InternalCars

Efter tio års verksamhet har nu 1.000.000 fordon testats i Handlarbudet BegTest och InternalCars-portalerna för Sveriges bilhandlare. Bortsett från att vissa fordon testats flera gånger motsvarar det annars närmare en femtedel av alla landets personbilar ute på vägarna. Fordon 1.000.000 var en Volkswagen som testades på VW Täby.

Handlarbudets grundare Karl Vilhelm Lundin träffade dagen efter platschef Fredrik Sjöström och överräckte diplom och champagne! Fredrik och VW Täby har använt Handlarbudet BegTest under många år för alla sina inbyten och är flitiga användare av de testprotokoll som systemet skapar.
Sedan förra året är det BegTest Pro som används av en stor del av alla Sveriges bilhandlare för att kontrollera och dokumentera sina inbytesbilar. BegTest Pro är utvecklat av InternalCars Handlarbudet för att inbytesbilar ska uppfylla de långtgående kraven och garantierna som ges i till exempel Volkswagen Das Welt Auto, Volvo Selekt och MB Certified (Mercedes).

1 miljonte bilen  Fredrik och Karl

Som en automatisk funktion för testade fordon kan man ta in så kallade handlarbud från Sveriges begagnathandlare – i de fall ett inbytesfordon inte ska säljas i egen hall. Handlarbudets marknadsplats säkrar transparens och rätt betalt för varje fordon.Karl Vilhelm berättar: ”Vi ökar nu satsningen på att vara den bästa partnern till alla bilhandlare för inbytesbilar. Vi kommer aktivt följa upp varje objekt och hjälpa både säljande och köpande handlare att nå bra affärer med trygghet i betalning och fordonets skick. Att kunna ge bästa möjliga inbytesaffär till sina kunder är mycket angeläget för landets märkeshandlare.”

Vill du också ha hjälp med bästa tänkbara inbytesprocess? Kontakta oss på InternalCars Handlarbudet så kan vi visa alla fördelarna och utveckla en riktigt vass plattform som sparar tid och ökar lönsamheten. Maila på support@internalcars.com eller ring 08-400 11 860.

Kontaktperson InternalCars:

Tel 08-400 11 860, kv.lundin@internalcars.com

Om InternalCars
InternalCars utvecklar och driver digitala verktyg och affärssystem för att testa, bedöma, värdera, dokumentera och handla med begagnade bilar samt leasingbilar. Bland dessa finns marknadsledande BegTest Pro-verktyget och Handlarbudet.se, motorbranschens egen handelsplats.
Närmare 200.000 fordon hanteras hos över 1.500 anläggningar över hela Sverige, varje år, med de digitala affärssystemen från InternalCars. Cirka 8.000 bilar säljs och köps mellan handlarna för ett årligt värde på över 1,6 miljarder kronor.
Idag är majoriteten av Sveriges större bilhandlare anslutna till InternalCars/Handlarbudet-plattformen. Bland dessa återfinns Hedin Bil, Din Bil, Upplands Motor, Bilia Group, Volkswagen Sverige, Audi Sverige, Bavaria, Holmgrens Bil, Bra Bil, Möller Bil, Förenade Bil, Toyota Center Metro Gruppen, Motor Trend Toyota, Mercedes Stockholm, med flera.

1 miljon fordonstester gjorda i InternalCars Handlarbudets tjänst BegTest