Internet Border förvärvar Charger

Report this content

IT-driftsbolaget Internet Border Technologies AB breddar tjänsteutbudet och stärker teknikorganisationen genom att köpa Charger AB. Förvärvet är en del i Internet Borders strävan att bli ett av de större renodlade IT-driftsbolagen i Stockholm. Tillsammans omsätter bolagen cirka 55 miljoner kronor år 2012

– Charger och Internet Border kompletterar varandra väl. Vi har samma grundvärderingar, med stort fokus på nöjda kunder och långa kundrelationer. Tillsammans blir vi en komplett leverantör av IT-driftslösningar, såväl på serversidan som på klient- och kontorssidan. Vi kan därmed erbjuda våra gemensamma kunder en bredare tjänsteportfölj och en större teknikorganisation, säger CG Sänne, VD för Internet Border.

Internet Borders verksamhet går ut på att ta ansvar för hela eller delar av kundernas IT-drift för att de ska kunna lägga mer kraft på sin kärnverksamhet. Att se till att kundernas IT-miljöer är flexibla och produktionssäkra är också kärnan i vad Charger gör genom att vara kundernas IT-avdelning.

– Internet Border är en optimal ägare för oss. Det har en genomtänkt och framgångsrik affärsmodell, liksom en mycket kompetent och strukturerad teknikorganisation. Vi ser fram emot att börja jobba ihop med Internet Border och tillsammans växa genom att ta fler kunder samtidigt som vi utvecklar och erbjuder våra och Internet Borders befintliga kunder fler tjänster, säger Michael Kling, VD för Charger.

Internet Border Technologies AB köper 100 procent av aktierna i Charger AB, och de två bolagen kommer att fungera som en integrerad organisation gentemot kunderna även om de två bolagen formellt kommer att finnas kvar.

För frågor och mer information kontakta:
Charger AB              Internet Border Technologies AB

Michael Kling           CG Sänne, VD

0708-588401           0708-122333

mk@charger.se
    cg.sanne@internetborder.se

www.charger.se
   www.internetborder.se

Internet Border Technologies AB
Internet Border är en av de större leverantörerna av IT-drift i Stockholmsregionen. Med djup kunskap inom teknik och genom ett personligt och flexibelt förhållningssätt till sina kunder når Internet Border Technologies sitt främsta mål – nöjda kunder. Bland kunderna märks förlaget Natur och Kultur, Bonnier AB, Egmont AB och Eniro AB. Internet Border Technologies ägs av privata investerare som även är aktiva inom bolaget. Internet Border har 18 anställda och omsatte cirka 36 miljoner 2011.

Charger AB
Charger AB är ett IT-driftsföretag med åtta anställda och en årsomsättning på cirka 14 miljoner 2011. Företaget erbjuder sina kunder en komplett inhyrd IT-avdelning, det vill säga hantering av såväl löpande som strategiska IT-frågor. Med fokus på kundens långsiktiga utveckling skapas flexibla och kostnadseffektiva lösningar. Bland kunderna märks White Tengbom Team AB (arkitekten bakom Nya Karolinska universitetssjukhuset), Mornington Hotell, Stockholms Stadshus AB, och Systecon.

Taggar: