Internet Border tar över IT-driften för förlaget Natur & Kultur

Internet Border har vunnit förlaget Natur & Kulturs upphandling av IT-drift. Det oberoende förlaget Natur & Kultur ger ut såväl skönlitteratur som fackböcker och läromedel. Affären innebär att Internet Border tar över drift av hela förlagets servermiljö.

Inom förlagsbranschen går utvecklingen mot ett allt större inslag av digital utgivning för såväl läsplattor som i form av ljudböcker, vilket ställer stora krav på IT-miljön.

– Vi är mycket glada över att Natur & Kultur har valt oss som leverantör. Vi ser fram emot att hjälpa förlaget att bli ännu mer konkurrenskraftigt. Samtidigt som vi erbjuder högsta möjliga tillgänglighet på de affärskritiska systemen fungerar vi som ett strategiskt bollplank i förlagets arbete att använda ny teknik och öka digitaliseringen, säger CG Sänne, VD på Internet Border Technologies.

Natur & Kultur är ett i raden av företag med höga krav på tillgänglighet och kvalitet på sitt digitala erbjudande som väljer Internet Border Technologies som leverantör.

– Vi gjorde en grundlig utvärdering av ett antal olika leverantörer. Internet Border Technologies var det företag som bäst svarade upp mot våra höga krav. Det är en spännande, kompetent och personlig leverantör. Vi ser mycket långsiktigt och positivt på detta samarbete, säger Gert Wallin, CIO på Natur & Kultur.

Förlaget Natur och Kultur Internet Border Technologies AB:
Gert Wallin, CIO CG Sänne, VD
08-453 86 39 0708-122333
gert.wallin@nok.se cg.sanne@internetborder.se
www.nok.se www.internetborder.se

Internet Border är en av de större leverantörerna av IT-drift i Stockholmsregionen. Med djup kunskap inom teknik och genom ett personligt och flexibelt förhållningssätt till sina kunder når Internet Border Technologies sitt främsta mål – nöjda kunder. Bland kunderna märks, utöver Förlaget Natur och Kultur, bland andra Tidningarnas Telegrambyrå AB, Bonnier AB, Egmont AB och Eniro AB. Internet Border Technologies ägs av privata investerare som även är aktiva inom bolaget.

Förlaget Natur och Kultur
Bokförlaget Natur & Kultur grundades 1922 och ger ut böcker för den allmänna bokmarknaden, läromedelsmarknaden och högskolan. 1947 bildades stiftelsen Natur & Kultur. I stiftelsens stadgar står att förlaget ska ”motverka totalitära idéer och statsskick samt främja ekonomisk och politisk frihet”. Detta uppdrag fullföljer förlaget dels i sin utgivning och förlaget strävar ständigt efter att stärka och utveckla sin ställning som oberoende förlag.