SweClockers väljer återigen Internet Border för sin serverdrift

SweClockers har valt att förlänga sitt avtal med Internet Border för serverdriften av sin affärskritiska webb, Sweclockers.com.

Vi tycker det är fantastiskt kul att SweClockers vill fortsätta ha oss som leverantör av serverdrift av deras affärskritiska webblösning. SweClockers har ett mycket gott renommé inom IT-sektorn och det är förstås extra kul att ha Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara som kund. Vi har genom åren haft ett mycket positivt samarbete och detta är ett kvitto på att vi gör bra ifrån oss, säger CG Sänne, VD på Internet Border.

- Hela vår verksamhet på SweClockers är helt beroende av extremt hög tillgänglighet och snabba svarstider. Internet Border har genom åren levererat helt enligt våra krav. De är enkla att ha att göra med, levererar snabb och god service, har en egen datahall i Stockholm, och har förutsägbara priser. Vi känner oss trygga med att Internet Border driftar vår servermiljö och förlänger därför vårt avtal, säger Edin Mehinovic, VD på SweClockers AB.

Internet Border är en av de större leverantörerna av IT-drift i Stockholmsregionen. Internet Border har egen datahall som möter de allra högsta säkerhetskraven, och som ständigt hålls uppdaterad med den senaste tekniken. Med djup kunskap inom teknik och genom ett personligt och flexibelt förhållningssätt till sina kunder når Internet Border sitt främsta mål – nöjda kunder. Bland kunderna märks, utöver SweClockers, bland andra Gymgrossisten, Bonnier AB, Dalkia AB och Tretti.se. Internet Border Technologies ägs av privata investerare som även är aktiva inom bolaget.

SweClockers.com

SweClockers.com grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara. Med fler än 300 000 unika webbläsare per vecka besöks webbplatsen av en bred grupp datorentusiaster som inte bara tar del av dagliga nyheter, artiklar och recensioner utan också utbyter åsikter och idéer i ett av landets största diskussionsforum.

SweClockers:                                                                                 Internet Border Technologies AB:

Edin Mehinovic, VD                                                                         CG Sänne, VD

076-7887881                                                                                   0708-122333

edin@sweclockers.com                                                                   cg.sanne@internetborder.se

www.sweclockers.com                                                                    www.internetborder.se