Internet Vikings öppnar nya dörrar i USA – lanserar iGaming-tjänster i Colorado

Report this content

Internet Vikings expanderar snabbt till den amerikanska marknaden och anses numera som en mycket respekterad leverantör av iGaming hosting tjänster. Man har nyligen meddelat lanseringen av sin första verksamhet i West Virginia och är nu stolta över att få presentera sin skräddarsydda iGaming hosting tjänst i Colorado. Men detta är bara steg 2 i Internet Vikings expansion till USA med ytterligare 11 stater som förväntas inkluderas i slutet av året.

USA fortsätter att tillkännage det stora kommersiella värdet av spelverksamhet online, och genomförandet av de nödvändiga bestämmelserna för dess legalisering sprider sig snabbt över landet. Internet Vikings stärker därmed sitt globala rykte som en framåtblickande branschledare, som banar väg för iGaming-operatörer i en nation med enorm potential och erbjuder sofistikerade skräddarsydda hostinglösningar för olika spelföretag och för kunder med specifika krav.

Elena Kvakova, Internet Vikings chef för amerikanska marknaden, har skött företagets avgörande flytt till Amerika från sitt kontor i New York sedan 2020. Förberedelserna har varit en stor utmaning, där man varit tvungen att studera skillnader och specifik spellagstiftning som varierar från stat till stat, i ett land med ett komplext rättssystem.

De första förberedelserna för att få igång branschen har varit en växande inlärningskurva inte bara för Internet Vikings - trots 13 års framgångsrika globala verksamheter i många jurisdiktioner - men också för de amerikanska tillsynsmyndigheterna, eftersom de har arbetat med att fastställa lämpliga och överensstämmande rättsliga strukturer för varje stat. Detta uttrycks bäst i och med vad Elena Kvakova säger: ”Den största utmaningen för Internet Vikings var att hitta rätt tillvägagångssätt för en ny marknad där tillsynsmyndigheterna inte förväntade sig en så innovativ och robust verksamhetsmodell, liksom att försöka hitta vår egen nisch i en ny juridisk miljö ”.

Internet Vikings har redan nått framgång trots dessa komplexiteter. Erfarenheten har gjort dem till en av de ledande experterna i amerikansk spellagstiftning genom att utveckla en djupgående förståelse för deras framtida expansion över USA. Nivån på deras kunskap har vuxit sig stor och nu hjälper de andra iGaming -företag att sätta upp och expandera på denna marknad, samtidigt som de erbjuder värdefull rådgivning genom sina webinarier.Elena Kvakova uttryckte styrkan hos Internet Vikings genom att säga: ”Det vi har sett hittills är att de licensierade hosting alternativen i USA är både begränsade och dyra och något som leverantörer måste läsa på noga om utöver all annan information. Så vad vi försöker göra just nu är att ompröva den inställningen och erbjuda lika mycket tillförlitliga och säkra tjänster, men göra dem mer smidiga och kostnadseffektiva. Inget annat företag i USA erbjuder sådana flexibla, innovativa och robusta lösningar. Vi vill växa och omvandlas tillsammans med våra kunder ”.

Internet Vikings är inte det enda företaget i sitt slag på amerikansk mark, men de utmärker sig. De är både professionella, kunniga och framtidsinriktade och erbjuder en värd av unika iGaming hosting tjänster samt omtanke om kunderna. Det företaget strävar efter är att tillhandahålla pålitlig infrastruktur och servrar inom den närmaste framtiden. Detta gäller de 13 stora iGaming -nav i USA, där man uppmärksammar varje enskilt företag.  Vi talar om ett snabbt växande team med över 70 experter spridda över hela världen, med datacenter och kontor på nästan alla kontinenter. De är strategiska och smidiga i deras tillvägagångssätt. De följer inte bara branschtrender, utan försöker ständigt förutse och föregå sådan utveckling. Tid, engagemang och resurser har varit viktigt för att uppnå positionen som föregångare på det blomstrande amerikanska iGaming marknaden. Man har även visat ett stort engagemang för att ta en ledande roll i vad som sannolikt kommer att bli världens största hotspot för onlinespel.

For press enquiries please contact Julija Lavosnik
julija.lavosnik@internetvikings.com

Internet Vikings är en global iGaming Hosting Provider som etablerade sig 2008, med huvudkontor i Stockholm och över 70 anställda spridda över 5 länder. Hela tjänsten innehåller, men är inte begränsad till, molnhotell i de mest relevanta jurisdiktionerna, hantering av domännamn men även marknadsföringslösningar inom området varumärkesskydd online. Detta är en del av anledningen till att Internet Vikings är den ultimata lösningen för globala iGaming-operatörer.

Taggar: