Internet Vikings tar fler marknadsandelar inom gamingbranschen i USA när de lanserar i Illinois

Report this content

Den svenska iGaming-jätten fortsätter att ta fler marknadsandelar på amerikansk mark.

De har precis meddelat att de har påbörjat sin verksamhet i delstaten Illinois, vilken är en av 18 kompatibla amerikanska delstater där de nyligen har baserat sig, och börjat erbjuda sina förstklassiga hostingtjänster inom iGaming.

Internet Vikings har länge ansetts vara en av de främsta leverantörerna av hostingtjänster inom iGaming i Europa. De började sin expansion till USA i juli förra året och har redan etablerat sig i fler än 17 andra stater. Deras framgångsrika och djärva projekt är något av det bästa inom skräddarsydda hostinglösningar i iGaming-världen över hela landet och projektet håller på att ta form snabbt och säkert. Företaget har börjat se resultat i stater som West Virginia, Colorado och New Jersey där de redan har lockat en stor kundkrets.

Illinois, som har Chicago som sin viktigaste stad, har den femte största BNP:n i landet och är den 6:e största sett till befolkningsmängd. Trots att det har tagit lite tid innan lanseringen kommit igång så verkar olika former av onlinespel snabbt ta fart. Man började redan med betting online under 2019. Att se den fantastiska framgången med onlinespel i Garden State på den här korta tiden sedan det legaliserades, gör att den hundraprocentiga regleringen snart är ett faktum.

Även om online-kasinon med "riktiga pengar" inte är lagliga än så är sociala hasardspelsajter det. Dessa erbjuder en mängd populära bords- och slotspel utan krav på insättning och chansen att vinna priser eller till och med pengar. Ett exempel på sådana iGaming-tjänsteleverantörer är Internet Vikings, som inte är skyldiga att inneha någon form av licens. De behöver helt enkelt bara ha en kund att samarbeta med i staten. Internet Vikings har redan två stycken, varav en kommer från en annan stat där lanseringen redan är gjord.

I linje med deras beslutsamma och strategiska utveckling så avser Internet Vikings att utöka sin verksamhet till alla stater där iGaming är lagligt under 2022. Företagets chef för den amerikanska marknaden är Elena Kvakova, som är baserad i New York. Hon uttrycker lanseringen med spänning i rösten: "Som affärsverksamhet är vi både stolta och väldigt ivriga på att se hur snabbt vi expanderar i USA. Vi har inte för avsikt att bromsa tills vi har säkrat en bas i alla de 21 stater där iGaming har legaliserats”.

På frågan om hur Internet Vikings väljer vilka stater som ska prioriteras för sitt nästa drag, svarade hon att det handlar om att följa trender och hänga med i kundens behov och förväntningar.

För pressfrågor kontakta Julija Lavosnik

julija.lavosnik@internetvikings.com

Internet Vikings är en global iGaming Hosting-leverantör som grundades 2008, med huvudkontor i Stockholm och över 70 anställda spridda över 5 länder. Deras kompletta utbud av tjänster inkluderar, men är inte begränsat till, molnhosting över de mest relevanta jurisdiktionerna, domännamnshantering, samt  marknadsföringslösningar inom området varumärkesskydd online. Detta är en del av anledningen till att Internet Vikings är en leverantör som har allt som internationella iGaming-operatörer behöver.

Taggar: