Internet 5 dubbelkopplar för säkerhets skull

Report this content

Internet 5 dubbelkopplar för säkerhets skull Uppstickarbolaget Internet 5 har anslutit Sveriges nya ekonomitidning på nätet, Ekonomi24, till Internet - med två separata kopplingar. - Tillsammans med Ekonomi24.se har vi skräddarsytt en Internetlösning som har den högsta driftsäkerhet som är kommersiellt tillgänglig i dag, säger Christer Nilsson som är VD för Internet 5. - I vanliga fall räcker det mer än väl med en uppkoppling, men en nättidning som Ekonomi24.se är extremt beroende av att alltid finnas tillgänglig och då är det bäst med två separata kopplingar. Ekonomi24.se vill också ha en mycket väl fungerande service och vi tycker det är oerhört stimulerande att arbeta för en så krävande och kvalificerad kund. Ekonomi24 lanserades den första veckan i september och är därmed Sveriges nyaste affärstidning. Den har Internetadressen www.ekonomi24.se och är helt gratis för läsarna. Ekonomi24 publicerar nyheter, exklusiva intervjuer och djupgående kommentarer snabbare än något annat svenskt medium i sitt slag. Ekonomi24 levererar även ekonominyheter åt www.aftonbladet.se (Sveriges största Internettjänst) och ekonomimaterialet till den nya dagstidningen Stockholm News. - Internet 5 motsvarar de krav vi har på service och tillgänglighet från en Internetleverantör. En nättidning får ju i praktiken aldrig ligga nere. Våra läsare har stora värden att bevaka och förvalta, vilket gör att de är beroende av fortlöpande information, säger Lars Stahre, marknadschef för Ekonomi24.se. - Vi känner oss trygga med de tekniska förutsättningarna och den servicenivå som Internet 5 kan garantera. För mer information: Christer Nilsson, VD, Internet5, tel: 08-50 90 30 00 eller 0705-34 30 04 Mats Edman, VD, Ekonomi24, tel: 08-506 268 50 eller 073-682 68 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/07/20000907BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/07/20000907BIT00720/bit0002.pdf