TDC Tele Danmark ny operatör på den svenska företagsmarknaden

Report this content

TDC Tele Danmark ny operatör på den svenska företagsmarknaden För första gången kan TDC Tele Danmark erbjuda operatörstjänster, baserade på egen infrastruktur, för den svenska marknaden. Tillsammans med det svenska dotterbolaget InterNordia lanserar TDC TeleDanmark i dagarna en ny IP-lösning under namnet Tele Danmark PassWork. - Nu tar vi upp konkurrensen med de andra operatörerna på den svenska marknaden. För InterNordia och TDC Tele Danmark betyder den här satsningen att vi kopplar ett grepp om de attraktiva affärsmöjligheter som uppstår när data och telekommunikation integreras, säger Kim Hyrzkov, VD på InterNordia. De nya tjänsterna, som lanseras under samlingsnamnet Tele Danmark PassWork, bygger på en IP-plattform vilken ger kunderna möjlighet att samla telefoni och data i ett och samma nätverk. Tjänsterna levereras via TDC Tele Danmarks egen infrastruktur och gör det möjligt för InterNordia att erbjuda sina internationella kunder enhetliga lösningar i hela Norden. - Tele Danmark PassWork ger oss möjlighet att förbättra servicen till våra internationella kunder. Den viktigaste förändringen är dock att TDC Tele Danmarks och InterNordias gemensamma satsning innebär att ännu en operatör med starka muskler och stor erfarenhet etablerar sig på den svenska marknaden. Det ökar konkurrensen och kommer kunderna till del i form av ökad service och bättre lösningar, menar Torkel Olrik, direktör på TDC Tele Danmark Erhverv. Tele Danmark PassWork är startskottet för TDC Tele Danmarks och InterNordias offensiva IP-satsning i Sverige. Målsättningen är att öka kontakten med internationella kunder och ta upp konkurrensen med teleoperatörer samt nätverks- och Internetleverantörer. -Vår ambition är att Tele Danmark PassWork ska ha ett tiotal företag anslutna före årsskiftet 2001/2002, säger Kim Hyrzkov. För ytterligare information, vänligen kontakta: Kim Hyrzkov, VD InterNordia, 08-587 780 70 TDC Pressesekretariatet +45 70 20 35 10 Kort om Tele Danmark PassWork Tele Danmark PassWork är samlingsnamnet på en rad nya tjänster baserade på TDC Tele Danmarks egen infrastruktur. Tjänsterna bygger på en IP- plattform som ger kunderna möjlighet att samla telefoni och data i ett och samma nätverk. Genom Tele Danmark PassWork får TDC Tele Danmarks och InterNordias kunder tillgång till den nya typen av IP-nätverk, IP-VPN, i en kvalitetssäkrad lösning. Tele Danmark PassWork ger kunderna tillgång till ett nätverk med skalbar kapacitet, en tillgänglighet på upp till 99,99 procent, automatisk rerouting och möjlighet till proaktiv övervakning 24 timmar om dygnet. InterNordia InterNordia Communications AB är ett helägt, svenskt dotterbolag till TDC Tele Danmark, ett av Nordens största kommunikationsföretag. InterNordia erbjuder totala telekommunikationslösningar och ett komplett sortiment av marknadens modernaste produkter med tillhörande tjänster. Dessutom tillhandahåller InterNordia ett omfattande servicekoncept och rikstäckande service. InterNordia baserar sina lösningar och tjänster på marknadens främsta teknologi och arbetar med välkända leverantörer, bland annat Ericsson, Nortel Networks och Cisco Systems. Bland InterNordias kunder återfinns ett flertal stora svenska företag och organisationer exempelvis SAS, Tetra Pak, ICA och Luftfartsverket. InterNordia befinner sig i en expansiv fas och har i dagsläget 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm och regionkontor finns i Göteborg, Malmö och Sundsvall. InterNordia har dessutom enheter för service och support över hela landet. För mer information, besök gärna www.internordia.se TDC TDC är en av Nordens största aktörer inom IT och telekommunikation. Företaget har 18 300 anställda och omsatte under år 2000 52 miljarder svenska kronor. TDC har en utvecklad nordisk organisation med verksamhet i Danmark, Sverige och Norge under varumärkena TDC Tele Danmark, InterNordia och ElTele Öst. För närvarande har TDC totalt 11,5 miljoner kunder. För mer information besök gärna www.teledanmark.dk ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00030/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00030/bit0002.pdf